Inbjudan till telefonkonferens och webcast i samband med Dometics bokslutskommuniké för 2020

Dometic Group AB (publ) kommer att offentliggöra sin bokslutskommuniké för 2020 på onsdagen den 3 februari 2021 cirka kl. 08.00 (CET). Samma dag kl. 10.00 (CET) håller Dometic en telefonkonferens och webcast för att presentera resultatet.

Presentationen visas i realtid via webcast och går även att titta på i efterhand. Presentationen hålls på engelska. Rapport och presentationsmaterial kommer att finnas tillgängligt på Dometics hemsida, www.dometic.com/ir.

Webcast länk: : https://onlinexperiences.com/Launch/QReg/ShowUUID=3EC72185-9BFF-402C-848E-6E4844A7127D

De som vill delta i telefonkonferensen i samband med presentationen är välkomna att ringa in på nedanstående nummer.

SE: + 46 8 566 426 95
UK: + 44 333 300 92 72
US: + 1 646 722 49 56

För att försäkra dig om att du är uppkopplad till telefonkonferensen när presentationen börjar, ring in och registrera dig några minuter innan kl. 10:00 CET.

Rikard Tunedal, Head of Investor Relations
E-post: ir@dometicgroup.com

Minako Nakatsuma Olofzon, Global PR Manager
Telefon: +46 8 501 025 41
E-post: pr@dometic.com

OM DOMETIC GROUP
Dometic är världsledande inom lösningar för det mobila livet på områdena Mat & Dryck, Klimatsystem, Energi & Stryning och Andra Applikationer. Dometic har verksamhet i Nord- och Sydamerika, EMEA samt Asien och Stillahavsområdet och erbjuder produkter som används i fritidsfordon, i fritidsbåtar och arbetsbåtar, lastbilar och premiumbilar samt inom en rad andra områden. Vår drivkraft är att skapa smarta och tillförlitliga produkter med enastående design. Vi säljer våra produkter i ett hundratal länder och vi har ett globalt nätverk av återförsäljare som servar aftermarket. Dometic har cirka 7 200 medarbetare världen över, redovisade en nettoomsättning på omkring 18,5 Mdr för år 2019 och har sitt huvudkontor i Stockholm.