• Dometic Group/

Inbjudan till telefonkonferens och webcast i samband med Dometics delårsrapport för det fjärde kvartalet 2018

Dometic Group AB (publ) kommer att offentliggöra sin delårsrapport för det fjärde kvartalet 2018 fredagen den 8 februari 2019 cirka kl. 08.00 (CET). Samma dag kl. 10.00 (CET) håller Dometic en telefonkonferens och webcast för att presentera resultatet.

Presentationen visas i realtid via webcast och går även att titta på i efterhand. Presentationen hålls på engelska. Rapport och presentationsmaterial kommer att finnas tillgängligt på Dometics hemsida, www.dometic.com/ir.

Webcast länk: http://event.on24.com/wcc/r/1917158-1/2E608C7BB345F6479F73189ADA129CFD?partnerref=rss-events

De som vill delta i telefonkonferensen i samband med presentationen är välkomna att ringa in på nedanstående nummer.

Sverige: +46 8 505 583 54
UK: +44 333 300 92 74
US: +1 646 722 49 56

För att försäkra dig om att du är uppkopplad till telefonkonferensen när presentationen börjar, ring in och registrera dig några minuter innan kl. 10:00 CET.

Johan Lundin, Head of Investor Relations & Communications

Email: ir@dometic.com

Minako Nakatsuma Olofzon, Global PR Manager
Phone: +46 8 501 025 41
E-mail: pr@dometic.com

OM DOMETIC GROUP
Dometic är världsledande inom lösningar för det mobila livet på områdena Mat & Dryck, Klimatsystem, Energi & Styrning, Sanitet och Säkerhet & Trygghet. Dometic har verksamhet i Nord- och Sydamerika, EMEA samt Asien och Stillahavsområdet och erbjuder produkter som används i fritidsfordon, lastbilar och premiumbilar, i fritidsbåtar och arbetsbåtar samt inom en rad andra områden. Dometic erbjuder produkter och lösningar som berikar människors upplevelser utanför hemmet, om det så är i en husbil, husvagn, båt eller lastbil. Vår drivkraft är att skapa smarta och tillförlitliga produkter med enastående design. Vi driver 28 tillverknings- och monteringsanläggningar i elva länder och säljer våra produkter i ett hundratal länder. Vi har ett globalt nätverk av återförsäljare som servar aftermarket. Dometic har cirka 8 000 medarbetare världen över, redovisade en nettoomsättning på 18,0 miljarder kronor för år 2018 och har sitt huvudkontor i Solna.