• Dometic Group/

Inbjudan till telefonkonferens och webcast i samband med Dometics delårsrapport för det första kvartalet 2019

Dometic Group AB (publ) kommer att offentliggöra sin delårsrapport för det första kvartalet 2019 fredagen den 26 april 2019 cirka kl. 08.00 (CEST). Samma dag kl. 10.00 (CEST) håller Dometic en telefonkonferens och webcast för att presentera resultatet.

Presentationen visas i realtid via webcast och går även att titta på i efterhand. Presentationen hålls på engelska. Rapport och presentationsmaterial kommer att finnas tillgängligt på Dometics hemsida, www.dometic.com/ir.

Webcast länk: http://event.on24.com/wcc/r/1980944-1/B6AF5C30F9CC77638EC31F04C88DADA6

De som vill delta i telefonkonferensen i samband med presentationen är välkomna att ringa in på nedanstående nummer.

Sverige: +46 8 505 58 357
UK: +44 333 300 9272
US: +1 646 722 4904

För att försäkra dig om att du är uppkopplad till telefonkonferensen när presentationen börjar, ring in och registrera dig några minuter innan kl. 10:00 CEST.

Johan Lundin, Head of Investor Relations & Communications

Email: ir@dometic.com

Minako Nakatsuma Olofzon, Global PR Manager
Phone: +46 8 501 025 41
E-mail: pr@dometic.com

OM DOMETIC GROUP
Dometic är världsledande inom lösningar för det mobila livet på områdena Mat & Dryck, Klimatsystem, Energi & Styrning, Säkerhet & Trygghet och Hygiene & Sanitet. Dometic har verksamhet i Nord- och Sydamerika, EMEA samt Asien och Stillahavsområdet och erbjuder produkter som används i fritidsfordon, lastbilar och premiumbilar, i fritidsbåtar och arbetsbåtar samt inom en rad andra områden. Vår drivkraft är att skapa smarta och tillförlitliga produkter med enastående design. Vi säljer våra produkter i ett hundratal länder och har ett globalt nätverk av återförsäljare som servar aftermarket. Dometic har cirka
8 000 medarbetare världen över, redovisade en nettoomsättning på 18,0 miljarder kronor för år 2018 och har sitt huvudkontor i Stockholm.