Dometic lanserar RC 1600 EE, en 24V/230V kylbox

Report this content

Dometic lanserar RC 1600 EE, en 24V/230V kylbox Dometic, ledande systemleverantör till den internationella fordons- och fritidsindustrin lanserar nu en 33 l absorptionskylbox för yrkeschaufförer. Väl på vägen och långt hemifrån, ger RC 1600 EE dig garanterat färsk mat och kall dryck nära till hands vart som helst och när som helst. Den har rätt storlek för att få plats i hytten, och med den bästa kylprestationen, även vid 32º C kan man producera iskuber. Då den även har 230 V drift så går den utmärkt att använda även för hemmabruk. RC 1600 EE använder den tysta absorptionskylprincipen för att kyla. Som energikälla kan 24 V / 230 V användas ( finns även som 3 vägs med 12V/230V/gasol) Helt Ljudlös! Dometic kundtjänst 08-50102500 www.dometic.se För ytterligare information, vänligen kontakta: Jonas Rodriguez, Säljare Fordonsprodukter 070-204 20 04 Daniel Lindgren, Säljare Fritidsprodukter, 070- 627 33 24 Pressreleasen med bild finns att hämta på: www.dometic.se/press Dometic är den ledande leverantören av specialkyla och andra produkter och system som utvecklas, formges och tillverkas för att främst användas inom fritidsapplikationer såsom fritidsfordon, fritidsbåtar och hotellrum. Produkterna tillgodoser slutkundens specifika önskemål om ökad komfort utanför hemmet. Dometic levererar även specialkyla för medicinska tillämpningar. Koncernen är organiserad i två verksamhetsområden, Recreation Vehicle and Pleasure Boat Systems samt Special Refrigeration Systems. Dometic har produktionsanläggningar i tio länder, egen försäljnings- och marknadsorganisation i 35 länder samt cirka 65 distributörer globalt. 2002 omsatte koncernen cirka 6 400 MSEK och sysselsatte cirka 4 000 personer. Dometic ägs av EQT, ett ledande riskkapitalbolag i norra Europa, samt nyckelpersoner inom bolaget. Läs mer på www.dometic.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/25/20040525BIT20110/wkr0006.pdf