Designad för enkelhet: Doro lanserar tre nya telefoner

Report this content

• Doros nya knapptelefoner, Doro Leva L11, Doro Leva L21 och Doro Leva L31, finns i butik från mitten av oktober 2024
  • Telefonerna erbjuder en unik kombination av stil och funktion, och nu kommer Doros trygghetsknapp även med GPS-positionering, telefonerna är stänkskyddade enligt IP54, har stora knappar och lättnavigerad meny
  • De nya 4G-telefoner gör det möjligt för användaren att få tydligare röstsamtal tack vare Doro ClearSound®, en unik Doro teknologi, speciellt framtagen för att förstärka höga röstfrekvenser

Doro, ett världsledande teknikbolag för alla med särskilda behov, lanserar idag tre nya Doro 4G- knapptelefoner. Doro Leva L11 är en klassisk mobiltelefon och perfekt för alla som vill ha grundläggande teknisk funktionalitet kombinerat med bra ljud och användarvänlighet.

Den vikbara-telefonen Doro Leva L21 är ett utmärkt val för alla som vill ha användarvänlighet och bra ljud med snygg design. Doro Leva L31 är en snygg vikbar-telefon som är enkel att använda och har en extra extern display för information och meddelanden.

Med de nya Leva-telefonerna är Doro väl positionerade inför de kommande Ecodesign-direktiven som träder i kraft i juni nästa år. Direktiven innebär att konsumenter ska kunna köpa vissa reservdelar, som ersättningsglas, för att förlänga livslängden på sina produkter. Doro kommer nu att erbjuda ett urval av reservdelar. Produkttillverkning och hur vi använder telefonerna påverkar miljön, och vi är fast beslutna att minska denna påverkan så mycket som möjligt ", säger Johnny Davou, Regional Sales Director Nordic på Doro.

De nya 4G-knapptelefonerna är utvecklade för att förbättra användarupplevelsen och för att möta förändrade behov. Stora taktila knappar med skarpa kontraster och som med tal kan bekräfta varje knapptryckning, HD-röstteknik och den integrerade trygghetsknappen säkerställer att dessa produkter är enkla att använda, höra och se.

För att hålla dig uppkopplad med dina nära och kära och känna dig säker var du än är, har trygghetsknappen på Leva-telefonerna nu även GPS-positionering. Knappen, som finns på baksidan av telefonen, kan användas för att meddela upp till fem vänner eller släktingar om hjälp behövs.

Den som tidigare har haft en Doro-telefon kommer känna igen sig, då telefonerna kombinerar intuitiva funktioner med det klassiska Doro-gränssnittet. Varje komponent har förfinats för en optimal upplevelse och lång livslängd. I linje med den ergonomiska designen kommer telefonen med en greppvänlig yta, som minskar risken för att tappa telefonen. Telefonerna är dessutom stänkskyddade enligt IP54, vilket ger ökad hållbarhet.

Många efterfrågar enklare telefoner utan att behöva kompromissa med funktion eller design. För den som vill ha en digital detox erbjuder Leva-telefonerna ett minimalistiskt alternativ till smartphones, vilket hjälper människor att minska skärmtiden utan att sakna kommunikationsmöjligheter”, säger Johnny Davou, Regional Sales Director Nordic på Doro.

Doro Leva-telefonerna är en del av Doros ekosystem, anpassade för att möta användarnas föränderliga behov och gör det enkelt att använda teknik oavsett teknisk färdighet eller livssituation.

På Doro designar vi teknik för att vara användbar, trygg och lättillgänglig. Vi på Doro erbjuder även teknisk support via telefon eller mail för alla.

Tillgänglighet och pris

• Doro Leva L11: 1395 SEK
  • Doro Leva L21: 1695 SEK
  • Doro Leva L31: 1895 SEK

Doros Leva-telefoner kommer att finnas tillgängliga i butiker och i Doros webbshop i oktober 2024.

För mer information, kontakta:
Johnny Davou, Regional Sales Director Nordic

johnny.davou@doro.com

Om Doro:
Doro AB är ett teknikföretag som utvecklar tjänster och produkter för seniorer. Doros breda portfölj av produkter och tjänster bidrar till att koppla ihop generationer digitalt och skapar en trygg och självständig tillvaro i och utanför hemmet. Doro AB är ett svenskt bolag med huvudkontor i Malmö och är europeisk marknadsledare på mobiltelefoner för seniorer. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq Stockholm och har försäljningsverksamhet i mer än 20 länder. 2023 hade bolaget 118 medarbetare och omsättningen uppgick till 973,6 miljoner kronor. (85 miljoner EUR). Läs mer på www.doro.com/

Taggar: