Doro 855 SIM – testfavoriten har blivit ännu bättre

I slutet på förra året lanserade Doro sin första trådlösa telefon med färgskärm, doro 850 colour. Telefonen har blivit en stor succé och har bland annat i tidningen Mobil fått toppbetyg och rekommenderats som ”Bra köp”. Nu lanserar Doro doro 855 SIM, med samma design och avancerade teknik som doro 850 colour, men extrautrustad med SIM-kortsläsare och rörliga meny-ikoner.

”Många har idag en inbyggd telefonbok i sin hemtelefon. Men eftersom det är ganska tidsödande att överföra sina kontakter från mobilen är det är få som använder funktionen på bästa sätt. Doro 855 SIM erbjuder en enkel och snabb lösning för överföring och lagring av telefonbokskontakter, från mobil till hemtelefon. Det är bara att sätta in mobilens SIM-kort i basmodulen på doro 855 SIM och sedan genom några enkla steg överföra kontaktuppgifterna till sin nya hemtelefon”, säger Fredrik Forssell, marknadschef på Doro. Liksom sitt populära syskon, doro 850 colour, är doro 855 SIM fullmatad med tekniska finesser som belyst färgskärm, joystick, och SMS-funktion. Den nya SIM-kortsläsaren är placerad på sidan av basstationen, vilket gör det enkelt att föra in och ta ut SIM-kortet. Doro 855 SIM innehåller även rörliga meny-ikoner, som underlättar navigering i menysystemet. ”Doro 855 SIM är i högsta grad konsumentanpassad. Eftersom de flesta idag har huvuddelen av sina kontaktuppgifter i mobilen så ville vi göra en redan bra telefon ännu lite smartare, framför allt för de som har behov av uppdaterade kontaktuppgifter. Och det tycker jag verkligen att vi har lyckats med. Doro 855 SIM är en perfekt telefon för de som ofta växlar mellan mobil och fast telefoni”, säger Fredrik Forssell. Pressbilder på doro 855 SIM finns att ladda ner på www.doro.se. För mer information, var vänlig kontakta Ingvar Karlsson, CFO Doro AB, 046-280 50 62 Snabba fakta om doro 855 SIM Doro 855 SIM har en stor belyst färgskärm, SIM-kortsläsare, polyfoniska ringsignaler, SMS-funktion*, rörliga meny-ikoner, högtalarfunktion, telefonbok med lagring av upp till 100 kontakter, nummerpresentatör med upp till 30 namn, 120 timmars standby och 10 timmars samtalstid. Doro 855 SIM är GAP-kompatibel, upp till sex extra handenheter kan anslutas. Doro 855 SIM har ett rekommenderat pris på 1 000 kronor och finns i handeln. *) i de fall då telenätet stödjer tjänsten.