Doro utser ny VD

Report this content

Styrelsen i Doro AB har idag utsett Jérôme Arnaud till ny VD för bolaget. Jérôme Arnaud är f.n. VD för Doros franska dotterbolag som står för närmare 50 % av Doros försäljning. Han är tillika affärsområdeschef för Doros snabbväxande affärsområden Care och Business Electronics.

Skiftet på VD-posten meddelas i samband med att Doro släpper sin rapport för det tredje kvartalet 2007. Doro redovisar vinst för tredje kvartalet och förbättrar kraftigt resultatet jämfört med föregående år. Resultatförbättringen innebär att affärsområdet Home nu är lönsamt och att utvecklingen av affärsområdena Care och Business Electronics intensifierats.

- Doro har under de senaste tre åren genomgått stora förändringar. Bolaget går nu in i en ny fas med en stabiliserad verksamhet inom affärsområdet Home och god tillväxt inom affärsområdena Care och Business Electronics, säger Bo Kastensson, Doros styrelseordförande i en kommentar till VD-skiftet.

- Rune Torbjörnsen har lett Doro genom några svåra år, renodlat kärnaffären och fått fokus på nya affärsområden. Doro kan nu gå in i en intensivare tillväxtfas, där Jérôme Arnauds operativa erfarenheter från bolagets samtliga affärsområden gör honom särskilt lämpad att leda bolaget framöver. Till detta kommer hans erfarenheter från den för Doro mycket viktiga franska marknaden, avslutar Bo Kastensson.

Jérôme Arnaud är född 1963, bosatt i Frankrike och har varit anställd i Doro sedan år 2000. Han är civilingenjör och arbetade innan han kom till Doro med affärsutveckling och marknadsföring inom Matra Nortel. Han har även arbetat med försäljning mot Syd- och Latinamerika och var under två år stationerad i Argentina.

Lund 24 oktober 2007

Doro AB

För ytterligare information vänligen kontakta:
Bo Kastensson, Styrelseordförande, telefon 046-2805003
Jérôme Arnaud, CEO, telefon 046-2805005