Doros nya sport-walkie-talkies utmanar mobiltelefonen på fjället

Report this content

Lagom till vintersäsongen lanserar Doro två sportiga walkie-talkies - anpassade för människor med en aktiv livsstil. Doro wt86 är liten, kompakt och har marknadens längsta räckvidd på hela sex kilometer. Doro wt89 är en trendig walkie-talkie-klocka som är idealisk för fysiska vinteraktiviteter.

– Aktiva utomhusmänniskor ställer höga krav på sin utrustning och vi har därför lagt ner mycket tid på att utveckla walkie-talkies som lever upp till användarnas krav. Med den långa räckvidden och kompakta designen är doro wt86 och wt89 perfekta att ta med sig på skidresan, säger Fredrik Forssell, marknadschef på Doro. Doro wt86 och wt89 är kompatibla med varandra och de flesta andra modeller som finns på marknaden. Eftersom PMR-systemet (Private Mobile Radio) bygger på en både licens- och kostnadsfri internationell standard går det utmärkt att använda doro wt86 och wt89 även utomlands. – Walkie-talkies fungerar överallt och är inte beroende av mobiloperatörernas täckning. De möjliggör en spontan, enkel och snabb kommunikation. Dessutom är det billigt eftersom det inte tillkommer några samtalskostnader, säger Fredrik Forssell. Doro wt86 – marknadens längsta räckvidd Doro wt86 har med en räckvidd på upp till 6 kilometer, beroende på terräng, marknadens längsta räckvidd på det licensfria PMR-bandet 446 Mhz. Walkie-talkien är liten och behändig och är därför lätt att ta med sig i skidbacken. Doro Wt86 är laddad med funktioner som LCD-display med bakljus, handsfree-funktion, PTT (Push-To-Talk) och röststyrd sändning så kallad VOX (Voice Operated Transmit). Med över 300 kanaler att välja på är det enkelt att hitta en säker kanal för privata samtal. Doro wt89 – walkie-talkie-klocka för äventyrare Doro wt89 är en sportig walkie-talkie-klocka anpassad för utomhusidrottare och äventyrare som har behov av att snabbt och enkelt kunna komma i kontakt med varandra, samtidig som de utför fysiskt krävande aktiviteter. Walkie-talkie-klockan är splash proof och har upp till tre kilometers räckvidd. Doro Wt89 är utrustad med röststyrning, handsfree-funktion, upplyst LCD-display och automatisk kanalsökning med fler än 300 kanaler. Doro wt86 och wt89 ingår i Doros walkie talkie-segment och finns att köpa i butik under november. Samtliga modeller är kompatibla med varandra. Pressbilder på doro wt86 och wt89 finns att ladda ner på www.doro.se. För mer information, var vänlig kontakta Fredrik Forssell, Marknadschef Doro AB, +46 46 280 50 80 eller fredrik.forssell@doro.se