Karin Moberg nominerad till Doro AB:s styrelse

Karin Moberg har bl a 15 års erfarenhet från ett antal ledande positioner inom Telia och TeliaSonera. Hon har där varit dotterbolagschef med ansvar för bredband och Internet på den svenska marknaden, affärschef för nummerupplysningen, marknadsdirektör, varumärkesansvarig och kommunikationsdirektör. Utöver uppdraget i Doro AB är Karin Moberg styrelseledamot i 7:e AP-fonden. Karin, som är 45 år, äger idag inga aktier i Doro AB.

”Karin Moberg kommer med sin erfarenhet inom telekom, marknad och försäljning starkt att bidra till Doros utveckling”, säger Bo Kastensson, ledamot i Doros valberedning och bolagets styrelseordförande.

Tomas Persson som varit styrelseledamot i Doro AB sedan 2002 har avböjt omval. Tomas Persson har förklarat att han vill fokusera på den egna snabbt växande distributionsverksamheten i Polen.

Övriga nominerade till styrelsen är Bo Kastensson, Jonas Mårtensson, Peter Blom och Jérôme Arnaud, samtliga ledamöter i Doro AB:s styrelse sedan tidigare.