Kraftig tillväxt för kontorsinredaren DPJ Interiör

Report this content

Den svenska kontorsinredaren DPJ interiör visade kraftig tillväxt 2019. Omsättningen ökade till 250 miljoner kronor. DPJ har under året öppnat i Tyskland och fler länder i Europa står på tur.

Kontorsinredaren DPJ Interiör har lyckats slå sig in på en marknad som länge varit dominerad av ett fåtal aktörer. Med enklare inköpsprocesser och möbler som är anpassade till det moderna kontoret har DPJ på bara några år blivit en raket i branschen.

Förra året omsatte DPJ gruppen 250 miljoner kronor. Det är en ökning med 28 procent från föregående år. I slutet på 2019 öppnade DPJ försäljning i Tyskland och fler europeiska länder står nu på tur för kontorsinredaren. Enligt prognos kommer DPJ gruppen att omsätta över 600 miljoner kronor 2022.

• Marknaden för kontor och kontorsinredning genomgår ett skifte. Kontoren minskar ytan per anställd. Samtidigt blir utformningen av de gemensamma utrymmena och atmosfären allt viktigare. Vi ger kunderna smarta och praktiska lösningar för det moderna kontoret, säger Peter Johansson, vd och ägare av DPJ Interiör.

Inredningen av kontor följer utvecklingen i den digitala ekonomin. Allt går snabbare och behovet av flexibilitet ökar.

• Förr i tiden byggdes kontoren för att stå i flera decennier. Idag kan olika företag komma och gå. Arbetsplatsen är inte längre ett specifikt rum, utan en plats där människor möts och tillsammans skapar värde. Därför behöver även inredningen vara anpassad till denna rörlighet, säger Peter Johansson.

För mer information, vänligen kontakta:
Peter Johansson, vd DPJ, 070-693 13 79

Om DPJ

DPJ är svenskt kontorsinredningsföretag som sedan 1995 hjälpt företag med noga utvald inredning av kontor och hotell med allt från färgsättning, möblering, montering och teknisk utrustning. DPJ Interiör har ett brett sortiment och samarbetar med formgivare, möbeltillverkare och arkitekter. Alltid med målsättning att erbjuda service genom att planera projekten från start till mål.

Taggar: