DQE AB NOTERAS PÅ NORDIC OTC.

Report this content

DQE Designed Quality Entertainment AB, 556113-5517, som gör programvara till den växande spelindustrin noteras på Nordic OTC på årets sista börsdag. Företaget äger rättigheterna till världens enda färdigställda mjukvara i 3D för pokerspel på Internet. Första kunden, Vegas007.com, har redan öppnat sitt internetkasino, nu förs förhandlingar med ett flertal aktörer i olika länder.

Fredagen den 30 december öppnas aktiehandeln i programvaruföretaget Designed Quality Entertainment (DQE) AB. Bolagets affärside är i likhet med Boss Media och Ongame att leverera spelplattformar till speloperatörer runt om i världen. Produkten som erbjuds är en världsunik kasinomiljö i 3D som ger speloperatörernas kunder en roligare och verkligare spelupplevelse än vad tidigare programvaror har kunnat erbjuda. Spelarna kan göra sina egna karaktärer som gör att de får sin egen valda identitet när de spelar. De kan chatta med andra spelare, byta kameravinklar och en hel del annat som gör att kasinomiljön känns mer verklig. Spelplattformens flexibilietet möjliggör även att varje kund kan få sin egen skräddarsydda spelsida med de unika beståndsdelar som kunden tycker är viktigt för sitt koncept och/eller sina kunder. Idag kan DQE genom sin spelplattform erbjuda spelen Poker och Black Jack och produktutbudet kommer att byggas ut med fler spelvarianter. Spel via Internet omsätter idag enorma belopp. Utvecklingen väntas fortsätta och bedömare som Merill Lynch räknar med att poker på Internet kommer att växa med ca 40 procent på årsbasis under de närmaste åren. Ett inte orimligt antagande är att nuvarande och nya spelare kommer att söka sig till spelsajter där spelupplevelsen är som störst. DQEs unika grafiklösning gör att de speloperatörer som väljer DQEs programvara redan idag får morgondagens produkt och får ett stort tekniskt försprång gentemot sina konkurrenter. DQEs affärsmodell består i att genom avtal med speloperatörer erbjuda dem spelplattformen och olika kringtjänster som speloperatörerna önskar i utbyte mot en procentandel av intäkterna som spelandet på deras sajt genererar. Första kunden, www.vegas007.com har nu öppnat sin spelsajt och mötts av positiva reaktioner. Under 2006 räknar DQE att skriva avtal med ett flertal olika speloperatörer och därmed skapa världens första nätverk för poker- och kasinospel i 3D mijö. Bolagets verksamhet började den 28 oktober genom att DQ Systems AB ändrade sin firma till DQE AB. Bolaget har idag ca 800 aktieägare och ämnar att söka notering på NGM Equity under 2006.