Konsert med Lune i Lejonkulan

Den 9 mars uppträder Lune på Dramatens intima scen Lejonkulan. Bakom namnet döljer sig musikern, textförfattaren och artisten Linnéa Martinsson.

Lune samarbetar med producenterna Adrian Lux och Carl-Michael Herlöfsson. Hon gör musik i gränslandet mellan indiepop och house, men har sökt andra arenor än klubbar för sina livespelningar. Under sin Private Admission-turné har hon även spelat hemma hos folk – i kök och vardagsrum.

Linnéa Martinsson uppträder också regelbundet med den kritikerrosade dansgruppen ”Diggapony”.

Lunes musik kommer att släppas på Swedish House Mafia-medlemmen Sebastian Ingrossos nystartade skivbolag Music Box. Själv beskriver Linnéa Martinsson Lune som ett konstprojekt – och när man ser den interaktiva videon till ”Private admission” börjar man ana varför. Se själv här: http://privateadmission.com/. (Lösenord ”letgo”)

Dramaten& har i samarbete med Luger arrangerat en rad spelningar med framförallt unga svenska artister i just Lejonkulan. Några som uppträtt är Loney Dear, Niki and the Dove och Ingenting.

- Vi vill ge plats för artister som kanske ännu inte är kända för den breda massan. Och flera av de som spelat här har låtit höra om sig i mycket större sammanhang sedan dess, säger Helena Seth, programansvarig på Dramaten&.

Lyssna på Lune:

Dramaten& Lune