Poplöftet Sumie till Dramaten i höst

Sumie Nagano är singer-songwriter från Göteborg och uppträder i oktober på Dramatens Lejonkulan med sin karaktäristiskt finstämda och vackra popmusik. Hon släpper i december 2013 sitt självbetitlade debutalbum på skivbolaget Bella Union som tidigare gett ut skivor med storheter som Fleet Foxes och M Ward.

Albumet är inspelat i Berlin med producenten Dustin O'Halloran och pianisten/kompositören Nils Frahm.

Sumie Nagano tillhör en riktig musikfamilj: hennes syster Yukimi Nagano sjunger i uppmärksammade Göteborgsbandet Little Dragon.

I Lejonkulan uppträder hon med två musiker: Albert Af Ekenstam (gitarr) och Max Lindahl (trumpet).

Lyssna på låten Let´s get lost här: http://vimeo.com/44586014

Läs merwww.sumienagano.com

19 oktober kl 21.00 (Baren är öppen från kl 20.00, med DJ Johan Hagler Karlsson)

För mer information:

Mimmi Fristorp
mimmi.fristorp@dramaten.se

Om oss

Dramaten& är en rubrik för musik och performance, introduktioner och läsningar, samtal med skådespelare efter föreställningar, debatter och scenkonst. Det ska finnas många goda anledningar att komma till vårt teaterhus - att komma en stund innan föreställningen börjar, eller stanna en stund efter. Generöst är ett ledord - vi bjuder på mer av allt som finns i huset, och bjuder upp till fler spännande samarbeten.