Dramaten erbjuder videoarkiv för tv och webb-tv – först ut är helgens premiär Stormen

Dramaten erbjuder tv, webb och press rörliga bilder i sändningskvalitet via www.dramaten.se/videoarkiv.  Videomaterialet kan förhandsgranskas via webbsidan.  Med hjälp av login går materialet att ladda ner i högupplöst kvalitet (AVI, DV PAL). Materialet är grovredigerat och anpassat för vidare klippning och är kompatibelt med de flesta redigeringar.

Just nu finns aktuellt videomaterial från helgens premiär av William Shakespeares Stormen, i regi av John Caird och med bland andra Örjan Ramberg, Stina Ekblad, Jonas Karlsson, Sofia Pekkari och Christoffer Svensson i rollerna.

För inloggningsuppgifter vänligen kontakta Niklas Forsström, press- och informationsassistent via e-mailniklas.forsstrom@dramaten.se eller på telefon 0703-726 241.