Jonathan Johansson gör exklusiv Stockholmsspelning på Dramaten

Den 7 november ger Jonathan Johansson en akustisk konsert på Stora scenen. Biljetterna släpps den 15 september kl 12.00.

På Dramaten framför han sina låtar, som rör sig mellan nattsvart sorg och solig eufori, i deras mest nakna och ärliga form.

Med sig har han två musiker: Emmanuel Hailemariam och Mats Sandahl. Spelningen på Dramaten är den enda i Stockholm under höstens turné, där han genomgående spelar för en sittande publik.

– Planen är en scen fylld med instrument. Att vi ska förflytta oss för att hitta varje låts bästa instrumentering. Sångerna ska kläs ner för att lättare… lyfta. Hybris i vanlig ordning alltså, men med Emmanuel Hailemariam och Mats Sandahl med mig känner jag mig lugn, säger Jonathan Johansson.

Konserten arrangeras inom ramen för Dramaten&.

Konserten med Elias som var planerad samma datum flyttas fram. Nytt datum meddelas senare.

Jonathan Johansson – akustisk höst, 7 november, Stora scenen

Presschef