Nicolai Dunger ger unik konsert i Swede Hollows scenografi på Dramaten

Nicolai Dunger ger den 1 december en unik konsert på Elverket, där han uppträder i den mycket speciella scenografin till uppsättningen Swede Hollow. Publiken sitter på kuddar på golvet och scengolvet består av spänger som sträcker sig genom hela rummet. Biljetterna släpps i dag den 20 november kl.12

Nicolai Dunger är aktuell med albumet Arkebuseringen av egot som släpptes i september och som av Nöjesguiden beskrivits som ”en brutalt självutlämnande skiva”.

Nicolai Dunger är en av svensk indies mest produktiva artister. Han har sedan 1996 släppt ett tjugotal album under eget namn, och har även gett ut musik under namn som Taste of Ra och ÅÄÖ.  Arkebuseringen av egot är hans tredje album på svenska.

Medverkande:
Nicolai Dunger – sång, gitarr
Thomas Tjärnkvist - gitarr
Nikke Ström - bas
Bebe Risenfors- blås & keyboards
Bengt Berger- trummor

Konserten arrangeras inom ramen för Dramaten&

1 december, kl 19.00, Elverket

Presschef