Drax helårsprognos uppjusteras - emissionstiden förlängs

Drax helårsprognos uppjusteras - emissionstiden förlängs * Helårsprognosen för Drax Holding AB uppjusteras till ett rörelseresultat före goodwillavskrivningar på -34 miljoner kronor från tidigare -40 miljoner kronor * Drax nyemission hålls öppen till och med den 13 december De under hösten vidtagna åtgärderna, avsedda att förbättra lönsamheten i Drax portföljbolag, har givit synbara resultat. Rörelseresultatet före goodwillavskrivningar uppgick under oktober och november till -2,9 Mkr respektive -1,2 Mkr. Detta medför att den prognos som lämnades i samband med niomånadersresultatet om en helårsförsäljning på 315 Mkr och ett rörelseresultat före goodwill avskrivningar på -40 Mkr nu uppjusteras. Den nya prognosen visar ett rörelseresultat före goodwill avskrivningar på -34 Mkr och en försäljning på 320 Mkr. Med anledning av den förändrade prognosen har styrelsen beslutat hålla emissionen öppen till och med den 13 december. För mer information kontakta Christer Bergquist VD i Drax Holding AB, 08-454 83 00, 0708 66 16 01 Fredrik Nygren vice VD i Drax Holding AB, 08-454 83 00, 0733 34 14 80 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/11/20001211BIT00170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/11/20001211BIT00170/bit0002.pdf