Drax Industries VD Ann Westfelt slutar

Drax Industries VD Ann Westfelt slutar Drax Holding har tidigare aviserat ett program av strukturella åtgärder varvid bl.a. tre bolag inom investeringsområdet "Market Communications" slagits samman; Prosit Communication, Northspace Communication och Drax Industries. Samordningen har inneburit kostnadsbesparingar samt att den bästa kompetensen från tre webbyråer nu finns samlad för att möta kundernas höjda krav. Nu meddelar Ann Westfelt, VD i Drax Industries, att hon slutar för att ägna sig åt annan verksamhet. - Anledningen till att jag lämnar Drax Industries är att jag inte anser mig passa som VD för ett stort bolag i en uppstartsfas, förklarar Ann Westfelt. Jag vill ge plats åt något nytt och ägna mig åt det jag är bra på, vilket är att skapa miljöer där människor trivs. Sådant ger mig kraft att skapa förändringar och bra resultat. - Vi tycker naturligtvis att det är tråkigt att Ann lämnar Drax, men har samtidigt förståelse för att hon vill gå vidare med tanke på de nya omständigheter som uppstått inom gruppen sedan hon tillträdde, kommenterar Fredrik Nygren, vice VD i Drax Holding. Ännu har ingen ersättare utsetts. Tills vidare är Ioannis Papadoupulous, VD för Northspace Communications, även tillförordnad VD för Drax Industries. Planerna för Drax Industries och Northspace Communication för den närmaste framtiden är att utöka samarbetet med webbcastingbolaget ONTV Sweden, som också är ett bolag inom Drax Holding. Drax Industries är ett produktionsbolag för interaktiva medier, med speciell inriktning på marknadsföring och affärslösningar för Internet. Målsättningen är att förbättra uppdragsgivarnas affärer genom optimal utformning av deras nätbaserade aktiviteter. Drax Industries utformar webbplatser med fokus på marknads- och affärslösningar. Till webbplatserna utvecklas även specialapplikationer som mobila lösningar och transaktionstjänster. Företaget utvecklar också webbaserade utbildningsprogram med tillhörande kringtjänster. Till de största kunderna hör Arla och Geyser Interactive Learning. För mer information kontakta Fredrik Nygren vice VD i Drax Holding AB, 08-454 83 00, 0733 34 14 80 Ann Westfelt, Drax Industries AB, 08-508 908 00, 0709 99 86 22 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/18/20001218BIT01150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/18/20001218BIT01150/bit0002.pdf