Omstruktureringen av Drax webbyråer klar

Omstruktureringen av Drax webbyråer klar * Som ett sista steg i den aviserade omstruktureringen av Drax Holdings webbyråer kommer Drax Industries och Northspace Communications verksamheter att samordnas. * Den totala personalstyrkan kommer med omgående verkan att reduceras med 19 personer till 46 anställda. Kostnader för detta kommer inte att belasta resultatet, utan bokförs mot den omstruktureringsreserv som lades upp i niomånadersbokslutet. * Samordningen och personalminskningen beräknas medföra kostnadsbesparingar på drygt 700000 kronor per månad. Drax har tidigare aviserat och påbörjat ett program av strukturella åtgärder för de av koncernens investeringsområden som visat förlust och otillfredsställande utveckling. Inom investeringsområdet "Accessability" har under hösten vidtagna åtgärder haft god effekt, då investeringsområdet visar ett positivt resultat för oktober. Inom investeringsområdet "Market Communication" rationaliseras verksamheten i Drax webbyråer. I september slogs webbyråerna Prosit Communication och Northspace samman till Northspace Communication. Nu tas steget fullt ut genom att även Drax Industries verksamhet samordnas med Northspace Communication. I samband med att de båda bolagens verksamheter samordnas och Drax Industries flyttar in i Northspace Communications lokaler, kommer den totala personalstyrkan att reduceras med 19 personer, från 65 till 46 anställda. Kostnader för detta kommer inte att belasta resultatet, utan bokförs mot den omstruktureringsreserv som lades upp i bokslutet per den sista september. Samordningen och personalminskningen innebär att verksamheten får en sundare och mer rationell organisation, och beräknas medföra kostnadsbesparingar på omkring 700000 kronor per månad. Nu finns den bästa kompetensen från tre webbyråer samlad för att på ett högkvalitativt och kostnadseffektivt sätt möta kundkraven. För mer information kontakta Christer Bergquist VD i Drax Holding AB, 08-454 83 00, 0708 66 16 01 Fredrik Nygren vice VD i Drax Holding AB, 08-454 83 00, 0733 34 14 80 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/22/20001122BIT00980/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/22/20001122BIT00980/bit0002.pdf