• DreamHack/

DreamHack blickar framåt och lanserar uppdaterat varumärke med fokus på gamingcommunityt

STOCKHOLM/KÖLN/NEW YORK — Det svenska gamingundret DreamHack firar idag DreamHack Day, det årliga uppmärksammandet av DreamHacks grundande den 9 december 1994. Som en del av årets firande lanseras en uppdaterad version av DreamHacks varumärke och som därmed står rustat för en spännande framtid.

Så sent som i slutet av september offentliggjorde DreamHack och dess tyska systerbolag ESL att de gått samman under namnet ESL Gaming. DreamHack som varumärke och evenemang lever vidare även i framtiden, nu som en del av en bredare portfölj av esport- och gamingvarumärken. Med bakgrund av detta kunde dagens uppdatering av DreamHacks identitet inte ha kommit vid ett bättre tillfälle då det visar på den vilja att ta tillvara på samt utveckla DreamHacks starka position som genomsyrar den nya organisationen.

Den uppdaterade identiteten har utvecklas tillsammans med Superunion och bygger vidare på DreamHacks rika historia samtidigt som det representerar allt det fantastiska som sker då gamingcommunityt samlas. Det består förutom en förnyad logotyp av en dynamisk färgpalett, ett nytt och utmärkande typsnitt speciellt framtaget för att passa DreamHack och en rad spännande grafiska element.

“Det känns riktigt roligt att vi idag kan presentera DreamHacks uppdaterade identitet som hedrar våra första 25 år samtidigt som det blickar fram mot de kommande 25 åren,” säger Marcus Lindmark, President, DreamHack och SVP Project and Event Operations på ESL Gaming. “Det är väldigt viktigt för oss att vi fortsätter att vara en plats var vårt community kan mötas för att knyta an till varandra, utforska, vinna, vara delaktiga och vara dem själva genom den upplevelse vi erbjuder.”

Klicka HÄR för att se lanseringsvideon för det uppdaterade varumärket.

“Det största kännetecknet för DreamHack är att alla är välkomna, från nybörjare till proffs, från de allra yngsta till de riktigt gamla, oavsett bakgrund,” säger Craig Levine, Co-CEO för ESL Gaming. “När vi nu blickar in i framtiden ser vi att dessa älskade festivaler kommer att fortsätta expandera och bygga på dess räckvidd samt det intryck som de gör på så väl communityt som våra partners.

Esport, och gaming-livsstilen i största allmänhet, är en mångsidig och dynamisk värld som med fler än 500 miljoner esportentusiaster, cirka 2,6 miljarder potentiella gamers världen över (Källa: Newzoo) och en bransch som omsätter flera miljarder dollar årligen. Under 2021 kommer ESL Gaming, som alltså innefattar både DreamHack och ESL, att visa på än mer flexibilitet i nyttjandet av den samlade kunskap som finns inom företaget för att fortsätta möta de ständigt föränderliga önskemålen, kraven och behoven hos fans, community, spelare och partners.

Lindmark fortsätter: “DreamHack Day har under de senaste åren varit det tillfälle då vi presenterar hela festivalschemat för nästa år, så blir det tyvärr inte i år. En uppdatering av nästa års kalender är ändå att vänta inom kort. Alldeles oavsett vill vi passa på att tacka vårt community för ett år som, trots sina utmaningar, har varit helt fantastiskt. När vi nu går in i 2021 är vårt mål att åter vara en global destination öppen för alla, oavsett om det sker online, offline eller genom en kombination.”

Marta Swannie, Senior Creative and Innovation Director på Superunion: “DreamHack är en kulturell institution inom gamingcommunityt och vi är oerhört glada över att arbeta tillsammans med DreamHack-gänget för att uppdaterade detta älskade varumärke. Vi ville fånga den unika anda och livskraft i DreamHack som uppmärksammar gaming i alla dess former och skapa en flexibel identitet som tar vara på dess rika historia samtidigt som det tillhandahåller en plattform för framtiden.

Upplev DreamHacks nya identitet redan nu på dreamhack.com.

Det känns riktigt roligt att vi idag kan presentera DreamHacks uppdaterade identitet som hedrar våra första 25 år samtidigt som det blickar fram mot de kommande 25 åren. Det är väldigt viktigt för oss att vi fortsätter att vara en plats var vårt community kan mötas för att knyta an till varandra, utforska, vinna, vara delaktiga och vara dem själva genom den upplevelse vi erbjuder.
Det största kännetecknet för DreamHack är att alla är välkomna, från nybörjare till proffs, från de allra yngsta till de riktigt gamla, oavsett bakgrund. När vi nu blickar in i framtiden ser vi att dessa älskade festivaler kommer att fortsätta expandera och bygga på dess räckvidd samt det intryck som de gör på så väl communityt som våra partners.
Craig Levine, Co-CEO för ESL Gaming