• DreamHack/

DreamHack och Elmia förlänger partnerskapet – säkrar festivaler i Jönköping till utgången av 2022

Report this content

DreamHack och Elmia kan idag offentliggöra en förläning av det partnerskapsavtal som sedan tidigare finns mellan parterna. Förlängningen innebär att DreamHacks båda festivaler, DreamHack Summer och DreamHack Winter, fortsatt kommer att anordnas på Elmia i Jönköping, åtminstone fram till och med slutet av 2022.

Den första DreamHack-festivalen som hölls på Elmia var så tidigt som 2002 och Jönköping har genom åren kommit att bli “City of DreamHack”.

"Det känns riktigt bra att ha nått en ny överenskommelse med Elmia, vilket säkrar att DreamHack Summer och DreamHack Winter stannar där de hör hemma under de närmaste åren", säger DreamHacks co-CEO Marcus Lindmark. "Elmia, och hela Jönköping, har alltid varit fantastiska samarbetspartners. De välkomnar gamers från hela världen till deras stad och stöttar oss alltid på bästa sätt med allt de kan bidra med."

Även om Jönköping må vara den minsta staden som står värd för DreamHack är det engagemang som visas, i kombination med rika historiken mellan staden och DreamHack, något unikt och svårslaget.

Det är riktigt roligt att vi nu säkrat ytterligare minst sex genomföranden av DreamHack på Elmia. E-sportens snabba utveckling och spridning ger värden till andra mässor och event på Elmia. För att bara nämna ett exempel utgör begreppet ”gamification” ett intresseområde. Användning av spel-liknande belöningssystem i utvecklingsarbete och kompetensförsörjning expanderar kraftigt i de flesta branscher. Inte minst i och med intåget av 90-talisterna på arbetsmarknaden”, säger Lotta Frenssen, VD på Elmia och fortsätter:

Den trygghet som Jönköping utgör, för föräldrar som kanske för första gången släpper iväg sina ungdomar hemifrån, för att spendera några dygn med andra e-sportfrälsta ungdomar, är en viktig anledning till DreamHacks val av stad och arena. Vidare utgör naturligtvis Elmias lokaler, inklusive kommande utvecklingsarbeten, en mycket viktig parameter för DreamHacks val av plats. Ytterligare en viktig del i det förnyade samarbetet utgörs av mat och dryck. Elmias nya restauratör, FC Gruppen, kommer erbjuda DreamHacks besökare näringsriktig mat och dryck under hela eventet.

DreamHack kommer att återvända till Elmia och Jönköping den 28 november - 1 december i år med ny upplaga av DreamHack Winter. Festivalen kommer dessutom att stå värd för DreamHacks 25-årsjubileum.

Presskontakt Elmia:
Lotta Frenssen, CEO, Elmia AB
+46 36 15 20 00 (switchboard) | lotta.frenssen@elmia.se

Om Elmia

Elmia AB är ett av Nordens ledande mässföretag och arrangerar årligen olika mässor inom en rad affärsområden, inklusive konferenser, kongresser och event.

Taggar:

Snabbfakta

DreamHack och Elmia förlänger sitt partneravtal vilket innebär att DreamHack kommer att anordna sina två festivaler DreamHack Summer och DreamHack Winter i Jönköping åtminstone fram till och med 2022.

Citat

Marcus Lindmark, co-CEO, DreamHack