• DreamHack/

DreamHack och SJ presenterar DreamHack-tåget, ett miljövänlig sätt att delta i DreamHacks 25-årsfirande

Biljetter, inklusive dagspass till DreamHack Winter, kostar från 349 kronor

DreamHack fyller 25 år den 9 december, 2019, vilket kommer att firas under årets upplaga av DreamHack Winter, 29 november till 1 december. I samband med detta organiserar DreamHack och SJ ett miljövänligt sätt för Stockholmsresenärer att besöka DreamHack Winter 2019 över dagen lördagen den 30 november.

DreamHack-tåget avgår från Stockholm Central lördagen den 30 november och redan där kommer DreamHack-upplevelsen att starta, bland annat genom att dagspassen delas ut. Tåget lämnar Stockholm Central klockan 06.57 för att ankomma Jönköping C klockan 10.42. Ombord på tåget kommer DreamHack, tillsammans med partners, att sätta igång DreamHack-peppen genom olika gaming-aktiviteter. Väl framme i Jönköping väntar chartrade bussar som tar resenärerna till Elmia och DreamHack Winter.

DreamHack är världens största livstilsfestival för gamers, men också en av Sveriges absolut största festivaler alla kategorier. Att i samarbete med SJ kunna erbjuda det nya DreamHack-tåget skapar ett nytt, smidigt och miljövänligt alternativ att resa till DreamHack Winter 2019,” säger Marcus Lindmark, co-CEO på DreamHack. “DreamHack Winter kommer med ett sprängfyllt program, med Black Friday, 25-årsjubileum, esport från CS:GO till Nintendo Smash, flera stora musikarister och av våra största expo-områden någonsin. Och fler nyheter är på väg.

Årets upplaga av DreamHack Winter kommer att vara en av de mest maxade DreamHack-festivalerna någonsin. Som besökare kan du uppleva musik, esport, cosplay, streamers, rekordmånga utställare i expot och allt som har med gaming att göra. De chartrade bussarna vänder sedan tillbaka till Jönköping C varifrån DreamHack-tåget avgår klockan 18.26 och tar resenärerna tillbaka till Stockholm med ankomsttid 21.25.

Som en del vi DreamHacks 25-årsfirande har DreamHack och SJ valt erbjuda biljetterna till DreamHack-tåget till ett riktigt förmånligt pris.

Biljettpriser - Tågresa samt dagspass till DreamHack Winter 2019

• Vuxen - 499 SEK
  • Barn/Ungdom upp till 25 år - 349 SEK
  • Familjepris - 1337 SEK (2 vuxna, 2 barn/ungdom eller 1 vuxen, 3 barn/ungdom)

Vad ingår för dig som resenär?

• Tågresa, Stockholm C - Jönköping C, tur & retur. Inga byten
  • Resa med chartrad buss, Jönköping C - Elmia, tur & retur.
  • Dagspass till DreamHack Winter 2019 (ordinarie pris, 250 SEK)
  • Gaming-aktiviteter på tåget

LÄS MER OCH KÖP DIN BILJETT MED START FREDAG 27 SEPTEMBER PÅ DREAMHACK.COM/WINTER/DREAMHACKTRAIN

PRESSKONTAKT, SJ:
Paulinne Apri, Customer Market Manager
070- 003 21 29 | paulinne.arpi@sj.se

SJs presstjänst
010- 751 51 84 | press@sj.se

OM SJ
SJ rankas som Europas mest digitala reseföretag av Management-konsultföretaget BearingPoint i deras mätning Digital Leaders in Europe 2019. Förstaplaceringen kommer på en lista över 47 jämförda företag inom den europeiska persontrafikbranschen där företagens digitala mognad mäts ur ett kundperspektiv.

DreamHack och SJ organiserar ett miljövänligt sätt för Stockholmsresenärer att besöka DreamHack Winter 2019 över dagen lördagen den 30 november, 2019.

Att i samarbete med SJ kunna erbjuda det nya DreamHack-tåget skapar ett nytt, smidigt och miljövänligt alternativ att resa till DreamHack Winter 2019.
Marcus Lindmark, co-CEO, DreamHack