DreamHack Summer Flyttas Fram Till Augusti 2020

Report this content

STOCKHOLM — DreamHack har, i samråd med Elmia AB, beslutat att flytta fram DreamHack Summer till augusti 2020  med anledning av den rådande situationen kring COVID-19. DreamHack Summer, som ursprungligen skulle hållas den 12-14 juni 2020, kommer att arrangeras den 6-9 augusti 2020. I vanlig ordning är det Elmia i Jönköping som står värd för festivalen. Mer information om festivalen finns på dreamhack.com/summer.

Beslutet att flytta fram DreamHack Summer är en försiktighetsåtgärd som grundar sig i det beslut som fattats av regeringen och svenska myndigheter. Vi tar våra besökares hälsa och säkerhet på största allvar. DreamHack har full respekt och förståelse för myndigheternas beslut och kommer att följa utvecklingen mycket noggrant.

Vi siktar på att det ursprungliga programmet för DreamHack Summer kommer att kvarstå under de nya datumen. Vissa förändringar kan komma att ske och vi arbetar aktivt med att utvärdera möjligheterna kring European Circuit Grand Finals för Super Smash Bros. samt Hearthstone Masters. Ytterligare information gällande detta kommer att publiceras på dreamhack.com/summer.

I och med att DreamHack Summer nu flyttas till augusti 2020, är det inte möjligt att arrangera DreamHack Masters i Kinnarps Arena. DreamHack arbetar kontinuerligt tillsammans med spelarorganisationen CSPPA och andra intressenter för att hitta en framtida lösning. Detta är för att minska påverkan på CS:GO-communityt, spelare, personal och andra turneringsarrangörer. En ny uppdatering gällande DreamHack Masters är att vänta under nästa vecka.

Vi förstår att dessa förändringar innebär att vissa som redan har köpt en biljett inte längre har möjlighet att delta. Med anledning av detta öppnar vi upp för återbetalning av biljettköp med start idag och fram till och med den 18 april 2020. Mer information finns på FAQ-sidan för DreamHack Summer. Vid eventuella frågor hänvisar vi till: support@dreamhack.com.

Presskontakt, DreamHack:

Per Sjölin, Press och PR-ansvarig

0730 25 31 99 | per.sjolin@dreamhack.com

Presskontakt, Elmia:

Lotta Frenssen, VD

Taggar:

Snabbfakta

DreamHack AB, i samråd med Elmia AB, har idag beslutat att flytta fram DreamHack Summer till augusti 2020. Detta är med anledning av den rådande situationen kring COVID-19. Festivalen, som ursprungligen skulle hållas den 12-14 juni 2020, kommer att arrangeras den 6-9 augusti 2020.