DreamHack Winter presenterar öppen Fortnite-turnering med 250 000 dollar i potten

Största Fortnite-turneringen någonsin i Norden

DreamHack kan idag presentera den största community-turneringen någonsin på en DreamHack-festival, “DreamHack Winter featuring Fortnite”. Turneringen stoltserar med en imponerande prispott på hela 250 000 dollar. Turneringen är öppen för alla DreamHack Winter-besökare med en BYOC-biljett.

Fortnite-turneringen på DreamHack Winter är den största Fortnite-turneringen som någonsin har arrangerats i Norden.

Vi är oerhört glada över att kunna presentera denna nya turnering. Det ger verkligen DreamHack-besökarna, kärnan i allt vi gör, en chans att spela om de stora pengarna,”säger DreamHacks co-CEO Marcus Lindmark. "Vi skriver nu, med stöd från Epic Games, DreamHack-historia genom att sätta upp de största community-turneringarna hittills. Detta passar perfekt nu när vi firar DreamHacks 25-årsjubileum."

DreamHack Winter 2019 äger rum den 29 november till 1 december och hålls som vanligt på Elmia i Jönköping. Nytt för i vinter är att en extra dag av LAN har lagts till, med start den 28 november, vilket innebär att DreamHack Winter kommer att bjuda på totalt 80 timmar av lanande, ett nytt rekord för en DreamHack-festival. DreamHack Winter featuring Fortnite börjar på fredag, den 29 november, och är öppen för samtliga BYOC/LAN-deltagare  som önskar att delta.

Besökare som önskar delta i turneringen uppmanas att köpa en BYOC-biljett för att garanteras en plats i turneringen. Inga förkval kommer att hållas inför turneringen. Inom kort kommer ytterligare sätt att delta i turneringen på att presenteras på dreamhack.com/fortnite.

Turneringen kommer att spelas i solo-läget. Ytterligare information gällande turneringsupplägget samt hur registreringen för turneringen går till kommer att offentliggöras vid ett senare tillfälle. Detta är en turnering avsedd för festivalbesökare och kommer inte att sändas online.

DreamHack Winter featuring Fortnite kommer att följas av ytterligare en turnering med samma upplägg och prispott under DreamHack Anaheim i februari 2020.

Håll koll på de senaste uppdateringarna och få mer information genom att besöka dreamhack.com/winter, dreamhack.com/anaheim, och dreamhack.com/fortnite.

DreamHack Winter featuring Fortnite, 29 november - 1 december

Elmia, Jönköping

• Prispott på hela 250 000 dollar
  • Öppen För Alla - Innehavare av BYOC-biljetter garanteras en plats
  • BYOC-biljetter finns att köpa från 990 SEK

Taggar:

Snabbfakta

DreamHack Winter kommer att erbjuda besökarna chansen att delta i en Fortnite-turnering med en prispott på hela 250 000 dollar.

Citat

Vi är oerhört glada över att kunna presentera denna nya turnering. Det ger verkligen DreamHack-besökarna, kärnan i allt vi gör, en chans att spela om de stora pengarna.
Marcus Lindmark, co-CEO, DreamHack