Nordiska finalerna av European Smash Ball Team Cup avgörs på DreamHack Winter

Tävlande från Sverige, Finland, Norge och Danmark gör upp om titeln och en plats till de europeiska finalerna

STOCKHOLM – DreamHack har idag offentliggjort att 2019 års upplaga av DreamHack Winter, 29 november till 1 december, kommer att bjuda på extra mycket Super Smash Bros. Ultimate, detta då festivalen, i samarbete med Nintendo, står värd för de nordiska finalerna av European Smash Ball Team Cup.

Med European Smash Ball Team Cup letar Nintendo efter de allra bästa europeiska Super Smash Bros. Ultimate-lagen som kommer att drabba samman under en stor final där kontinentens bästa lag ska krönas.

Alla Nintendo Switch-spelare som är intresserade av att delta kan bilda ett lag bestående av tre spelare för att delta i sitt områdes kval. Kval kommer att hållas i länder över hela Europa. För dig som bor i Norden är det dessa turneringar du och ditt lag ska sikta in sig på:

Finland, 3 november

I samarbete med Smash Finland på Install 2019, Helsinki

Norge, 8-9 november

Komplett.no Pick Up Point (Kronprinsesse Märthas plass, Oslo)

Sverige, 9 november

Webhallen Medborgarplatsen, Stockholm

Danmark, 16 november

I samarbete med Smash Denmark på Elgiganten Ströget, Copenhagen

Läs mer HÄR

Formatet som gäller är “bäst av fem”-matcher. Varje matchseger ger en poäng. Det lag som först når tre poäng vinner. Matchtyperna som kommer att användas är 2v2 Smash, Smashdown och 3v3 Squad Strike.

De vinnande lagen från Danmark, Finland, Norge och Sverige kommer sedan att mötas i en Nordisk final på DreamHack Winter, söndagen den 1 december. Vinnarna av de nordiska finalerna vänder inte bara hem med äran, de är även klara för de stora europeiska finalerna.

Följ Nintendo på Facebook för mer information om det nordiska kvalet:

Denmark: https://www.facebook.com/nintendo.dk

Finland: https://www.facebook.com/nintendo.fi

Norway: https://www.facebook.com/nintendo.no

Sweden: https://www.facebook.com/Nintendo.se

Ytterligare information finns även på den officiella Super Smash Bros. Ultimate-sajten och Smash Bros. Facebook-community.

PRESSKONTAKT, NINTENDO/BERGSALA:

Patrik Johansson

patrik.johansson@bergsala.se

OM NINTENDO

Nintendo Co., Ltd., Kyoto, Japan, är ett världsledande företag inom interaktiv underhållning. Fram till idag har Nintendo sålt mer än 4,6 miljarder spel och mer än 730 miljoner spelkonsoler världen över, och skapat älskade frontfigurer såsom Mario och Donkey Kong. Nintendo har också lanserat serier som The Legend of Zelda, Metroid och fenomen som Pokémon. Nintendo tillverkar och marknadsför hård- och mjukvara till Nintendo Switch och spelkonsolerna i Nintendo 3DS-familjen.

OM BERGSALA

Bergsala AB, med huvudkontor i Kungsbacka, innehar sedan 1981 generalagenturen för Nintendo på den nordiska och baltiska marknaden och är därmed Nintendos äldsta exportkund. På den danska och norska och finska marknaden hanteras försäljningen av de helägda dotterbolagen Bergsala A/S, med kontor i Köpenhamn, Bergsala AS, med kontor i Oslo och Oy Bergsala AB med kontor i Helsingfors Koncernen Bergsala Holding AB har ca 50 anställda och omsätter ca 420 MSEK. För mer information om Nintendo och deras produkter, gör ett besök på www.nintendo.se