Nytt stipendium för utlandsstudier!

Utlandsstudier.se lanserades på webben i januari 2017 för att hjälpa studenter med gratis information om utlandsstudier oavsett var de vill studera i världen. Trots att vi fortfarande är ett nytt företag så har vi (DreamStudies Utlandsstudievägledaren AB) nyligen instiftat ett stipendium för att hjälpa studenter som vill studera utomlands.

"Vi hjälper redan studenter med gratis information om utlandsstudier. I och med detta kan vi även börja hjälpa studenter ekonomiskt. Det är ett viktigt steg för oss. Vi vill på olika sätt hjälpa studenter som vill studera utomlands utan att begränsa dem till ett fåtal skolor." Säger Johan Asplund som driver Utlandsstudier.se

2017 års stipendium omfattar 10 000 kr för studier på valfritt universitet, college eller språkskola utomlands. På utvalda skolor kan vi erbjuda ett förhöjt stipendiebelopp på 12 000 kr.

Stipendiet delas ut till en student per år. Planen är att sedan höja stipendiebeloppet med 5 000 kr per år, eller mer om vi får hjälp av externa sponsorer.

Stipendiet kan sökas för heltidsstudier som påbörjas under 2018 på en skola utomlands. Utbildningen måste vara minst 4 veckor lång. Vi ger inte stipendier för grundskolestudier eller gymnasium/High School utomlands. I övrigt är det fritt fram för vemsomhelst att söka oavsett ålder och bakgrund.

Sista ansökningsdag är den 15 december. Stipendiaten offentliggörs sedan i den första halvan av januari. Läs mer om stipendiet på Utlandsstudier.se.

076-9131918 (endast för presskontakter)

DreamStudies huvudverksamhet är att hjälpa studenter som vill studera utomlands. Här kommer vi därför främst att dela nyheter om utlandsstudier t.ex. trender, statistik, nya utbildningar, stipendier och möjligheter.

På vår huvudsakliga svenska webbsida www.utlandsstudier.se ger vi studenter gratis information om utlandsstudier i form av: guider, artiklar och stipendium. Vi har också en skoldatabas med tusentals skolor över hela världen. De länder vi främst fokuserar på är Japan, Korea, USA, England, Australien, Spanien, Tyskland, Italien och Frankrike.

En annan av våra passioner är julkalendrar. Vi utvecklade vår första julkalender online redan 2001 och på vår sajt www.julkalenderonline.se kan företag och privatpersoner skapa en egen interaktiv julkalender. Så vi kan bjuda på en del julkalendernyheter också.

Taggar:

Stipendiebelopp: 10000-12000 kr