Utlandsstudier.se introducerar Utlandsstudiehandboken - helt gratis!

Utlandstudier.se hjälper studenter med gratis information om utlandsstudier vart de än vill studera i världen. Nu har vi glädjen att presentera Utlandsstudiehandboken som hjälper dig att planera dina utlandsstudier steg för steg. Ladda ned handboken på Utlandsstudier.se eller få ett fysiskt exemplar på studentmässorna i Göteborg, Stockholm eller Malmö. Helt gratis givetvis!

Här är ett utdrag ur bokens innehållsförteckning:

1. Checklista för utlandsstudier
  2. Vad kan man studera utomlands
  3. Varför ska du studera utomlands
  4. Hitta och välja en skola utomlands
  5. Ansök till ett universitet utomlands
  6. Finansiera dina utlandsstudier
  7. Förberedelser inför din resa
  8. Frågor om att studera utomlands
  9. Gör det mesta av dina utlandsstudier

Ladda ned Utlandsstudiehandboken på Utlandsstudier.se

Vill du ha ett fysiskt exemplar av handboken?

Vi delar ut handboken gratis i våra montrar på höstens studentmässor. Samtidigt har du chansen att vinna en språkresa till Kalifornien och träffa våra samutställare från USA, Australien, England och Japan. Träffa oss här:

• 23-25/11 Kunskap och framtid på Svenska Mässan i Göteborg. Träffa oss  i monter B01:42.  Vi bjuder dig på gratis entré. Förhandsboka dina biljetter på länken nedan och ange vår bjudkod b7rb77 så får du och dina vänner gå in gratis. https://kunskapframtid.se/…/om-ma…/biljetter-och-oppettider/
  • 29/11-1/12 Sacomässan i Älvsjö Stockholm. Monter C11:51
  • 6/12 Sacomässan i Malmö. Monter B12.

0709-925540 (endast för presskontakter)

DreamStudies huvudverksamhet är att hjälpa studenter som vill studera utomlands. Här kommer vi därför främst att dela nyheter om utlandsstudier t.ex. trender, statistik, nya utbildningar, stipendier och möjligheter. På vår huvudsakliga svenska webbsida www.utlandsstudier.se ger vi studenter gratis information om utlandsstudier i form av: guider, artiklar och stipendium. Vi har också en skoldatabas med tusentals skolor över hela världen. De länder vi främst fokuserar på är Japan, Korea, USA, England, Australien, Spanien, Tyskland, Italien och Frankrike. En annan av våra passioner är julkalendrar. Vi utvecklade vår första julkalender online redan 2001 och på vår sajt www.julkalenderonline.se kan företag och privatpersoner skapa en egen interaktiv julkalender. Så vi kan bjuda på en del julkalendernyheter också.