Dremel DSM20

Verktyget med oväntade talanger

• „Multifunktionellt verktyg för raka skär, instick och planskärning
  • „Kapskivor utan taggar
  • Stark 710 W motor för krävande användningsområden

Inför sommaren lanserar Dremel det senaste tillskottet i VersaTip-familjen – DSM20. Multiverktygets många tillbehör gör att verktyget lämpar sig till de flesta gör-det-själv uppgifter i hemmet eller trädgården. Det kommer helt till sin rätt vid bland annat golvläggning i trä eller sten, båtrenovering, altanbyggen eller köksrenovering.

Kapskiva utan taggar

Kapskivan har en slipfunktion i stället för en taggfunktion som gör att DSM20 lämnar släta snittytor efter sig i stället för hackiga. Eventuellt efterjobb minimeras då avsevärt. Verktyget gör det lättare att få till raka skär, instick och planskärning eftersom det med sin starka motor arbetar ledigt i alla de vanligaste materialen.

Byter tillbehör på sekunden

DSM20 är ergonomiskt utformad och är så pass lätt att den går att hålla med en hand vid de flesta arbetsmomenten. Genom ett enkelt knapptryck byter man verktygets tillbehör vilket endast tar sekunder.

Kapskiva som roterar åt båda hållen

En av Dremel DSM20:s nyheter är att kapskivan snurrar åt båda hållen så att användaren kan kapa både genom att dra verktyget till sig och från sig.

Det går även att justera hur djupt den ska skära, upp till hela 20 mm.

Dremel DSM20 levereras med ett urval av tillbehör, detta ingår:

• En 77mm multifunktionell karbid skiva, för mjuka och hårda träslag, plywood, kompositer, laminatgolv, gips, PVC och plast

• Tre 77mm kapskivor i metall för kapning av kopparrör, trådhyllor, metall, plåt aluminium och andra material

• Ett dammsugarefäste för att hålla arbetsplatsen ren
  • En kantguide
  • 2x4 frästillsatser som fördubblar DSM20s sågdjup
  • Satsen levereras också med en DVD skiva som presenterar verktyget och en robust och rymlig förvaringsväska

Dremel DSM20 kan köpas hos byggåterförsäljare över hela landet för det rekommenderade priset 1499 kr.

För mer info besök Dremel hemsida. För Dremels produktfilmer, besök Youtube.

För ytterligare information och test av produkt vänligen kontakta:

Sara Ullmark, Geelmuyden.Kiese, + 46 (0)707585040 , ser@geelmuyden-kiese.se

Kundservice: 08-750 18 20, www.dremeleurope.com

Högupplösta bilder kan laddas ner här

Om Dremel
Dremel grundades 1932 av A.J. Dremel, som introducerade världens första multiverktyg. I dag är verksamheten dedikerad till att utveckla och producera roterande verktyg med hög hastighet och av hög kvalitet. Dremels produkter vänder sig till användare intresserade av gör-det-själv-aktiviteter och kreativa hobbys. Dremels verktyg kan bland annat användas till underhåll av hemmet både inom- och utomhus, renovering av bilutrustning, träarbete, modellbygge och kreativa projekt som smyckestillverkning och dekorationsarbete.

Dremels främsta produkter är multiverktyg med en särskild höghastighetsmotor som fungerar tillsammans med över 150 olika typer av Dremels tillbehör. Under åren har Dremel lanserat flera användarvänliga produkter, t. ex limpistoler, graveringspenna, skruvstäd och arbetsbord. Dremels produkter gör det lättare att utföra detaljerande och komplicerade uppgifter knutna till hobbyprojekt.

För ytterligare information, vänligen se www.dremel.com. Dremel är en del av Boschgruppen, representerad i 50 länder världen över.