Driftbolaget och Compaq i samarbete

Report this content

Driftbolaget och Compaq i samarbete Driftbolaget har tillsammans med Compaq och andra strategiska partners gått samman i ett erbjudande med skräddarsydda hosting-lösningar för komplexa webapplikationer. StartPaq-erbjudandet bygger på ett partnerskap mellan ett antal etablerade teknologiföretag som tillsammans erbjuder kunderna fullt skalbara lösningar för deras hosting-behov. -Konceptet som sådant är inte unikt. Vad som skiljer är kundnyttan i det långa loppet säger Hans Ristner, VD på Driftbolaget. StartPaq utgör ett bra komplement till vår övriga tjänsteportfölj. Det ger Driftbolaget en möjlighet att erbjuda mindre kunder en lika högkvalitativ tjänst som normalt sett endast är förunnat större företag. StartPaq fungerar som en digital plantskola som erbjuder fullt skalbara och kostnadseffektiva lösningar som utvidgas obehindrat när kundens web- satsningar börjar ta fart. Det är Compaq Computer i Danmark som har tagit initiativet till StartPaq, som ger Driftbolaget en möjlighet att stärka sitt strategiska samarbete med Compaq, Microsoft och Oracle. StartPaq är baserat på Compaqs' standardprodukter, Business Critical Servers och Industri Standard Servers samt mjukvara från Microsoft och Oracle. - Initialt kommer StartPaq-plattformen placeras i Danmark, men jag är övertygad om att liknande koncept snart kommer att implementeras i vårt Hosting Center i Stockholm, avslutar Hans Ristner För ytterligare information kontakta: Hans Ristner, CEO Driftbolaget, tel. 0709-95 47 06, hans.ristner@driftbolaget.com Conny Hertzberg, Marketing Manager, Driftbolaget, tel. +46 (0)709-95 46 23, conny.hertzberg@driftbolaget.com Driftbolaget hanterar drift av komplexa internetapplikationer. Driftbolaget erbjuder hosting med tjänster som flexibilitet, skalbarhet, säkerhet, övervakning, databasadministration och internet/intranätlösningar. Företaget har även kompetens inom serverteknologi, bredbandskommunikation och e-handelslösningar. Driftbolaget är ett helägt dotterbolag till Framfab och hanterar sedan fyra år driften åt Framfabs kunder. Driftbolaget har kontor i Stockholm, Göteborg, Lund och Köpenhamn och Hosting Center i Stockholm, Lund och Köpenhamn. Framfab är en global internetkonsult vars affärsidé är att skapa nya affärer för nätverksekonomin genom strategisk rådgivning och digitala tjänster. Framfab skiljer sig från andra stora internetkonsulter genom att skapa värden för våra kunder med separata affärsområden som kompletterar kärnverksamheten Dessa affärsområdet är Hosting/IT Consulting/Integration, Software och forsknings- och utvecklingscentrat Framfab Labs. Framfab har kontor i Bulgarien, Danmark, Frankrike, Italien, Storbritannien, Nederländerna, Norge, Spanien, Sverige, Schweiz, Tyskland, USA och Österrike. Många välkända globala företag arbetar med Framfab: 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Carlsberg, Electrolux, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, Gore-Tex, Groupe Pernod Ricard, Kelloggs, Packard-Bell, Nike Europe, SAAB, SAS, Viag Interkom, Volvo. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens Attract 40-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT00250/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT00250/bit0003.pdf