DRILLCON ERHÅLLER ETT 4-ÅRIGT PROSPEKTERINGS RAMAVTAL MED BOLIDEN

Boliden har förlängt ett ramavtal med Drillcon Scandinavia för en period om 4 år.  Avtalet avser prospekteringsborrning vid flertalet olika produktionsställen. Arbetet enligt kontrakt startar upp direkt och kommer att avslutas sista februari 2026. Det fortsatta förtroendet ger Drillcon Scandinavia en god långsiktig beläggning av befintlig produktionskapacitet för ytterligare fyra år.

• ”Boliden är, och har länge varit, en viktig kund rörande prospekteringsborrning. Det kontrakt som nu slutits är ett kvitto på att Boliden uppskattar de mervärden som Drillcon levererar där hög produktion och säkerhet alltid har högsta prioritet.” säger Patrik Rylander vd på Drillcon AB.

Örebro 8 mars 2022

Pressreleasen och ytterligare information kan inhämtas  https://www.drillcon.se/media/press-releases

Drillcon AB (publ), med dotterbolagen Drillcon Scandinavia AB, Drillcon Iberia SA, Drillcon Americas SpA och Drillcon Norway AS, utför prospektering- och raiseborrning inom gruv- och anläggningsindustrin, i Norden, Iberiska halvön och sydamerikanska marknaden.