• Drillcon/

DRILLCON ERHÅLLER ETT BORRKONTRAKT MED CHELOPECH MINING – DUNDEE PRECIOUS METALS INC

CHELOPECH MINING – Dundee Precious Metals INC. har slutit ett ramavtal med Drillcon Iberia rörande Raiseborrning. Avtalets giltighet är två år och startas upp i januari 2022.  Om ramavtalet avropas i sin helhet motsvarar det ett värde upp till cirka 30 Mkr.

• ”Chelopech Mining är, och har under snart ett decennium varit en mycket viktig kund rörande Raiseborrning till Drillcon. Vi är mycket glada att vi har fått fortsatt förtroende med ett nytt avtal och ser det som ett kvitto att Drillcon levererar ett mervärde till Chelopech’s produktion av koppar och guld. Kontraktet är en viktig milstolpe för att vidmakthålla vår marknadsnärvaron i denna del av Europa ” säger Patrik Rylander vd på Drillcon AB.

(Bakgrund; Dundee Precious Metals är ett gruvföretag med verksamheter i Namibia och Bulgarien samt bedriver exploration verksamhet i Serbien och Armenien. Chelopech Mining utvinner koppar och guld utanför Sofia i Bulgarien och startade sin verksamhet 1954.)

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Drillcon AB (publ) ska offentliggöra enligt Europaparlamentets och rådets förordning (596/2014/EU) om marknadsmissbruk (MAR). Informationen lämnades genom ovanstående persons försorg för offentliggörande den 16 december kl 16.15 (CET). Detta pressmeddelande, liksom ytterligare information om Drillcon AB, finns tillgänglig på www.drillcon.se.

Drillcon AB (publ), med dotterbolagen Drillcon Scandinavia AB, Drillcon Iberia SA, Drillcon Americas SpA och Drillcon Norway AS, utför prospektering- och raiseborrning inom gruv- och anläggningsindustrin, i Norden, Iberiska halvön och sydamerikanska marknaden.