DRILLCON ERHÅLLER ETT BORRKONTRAKT MED POSIVA OY I FINLAND

Posiva OY och Drillcon Scandinavia har idag slutit ett avtal rörande borrning för kärnavfallshantering i Finland. Arbetet förväntas starta upp i januari, 2020.

• ” Vi är mycket glada att vi har fått förtroendet av Posiva OY AB att genomföra borrning för kärnavfallshantering.  Speciellt glädjande är det då Posiva OY är en ny kund och Drillcon kommer tillbaka till marknaden i Finland efter några års frånvaro.  Kontraktets storlek är inte särskilt stort sett till Drillcons omsättning idag och har en marginell positiv påverkan på resultatet.’’ säger Patrik Rylander vd på Drillcon AB.

(Bakgrund; Posiva OY är en expertorganisation inom kärnavfallshantering som ansvarar för det slutliga bortskaffandet av använt kärnbränsle. Posiva OY grundades 1995.)

Nora 5 december 2019

Detta pressmeddelande, liksom ytterligare information om Drillcon AB, finns tillgänglig på www.drillcon.se.

Drillcon AB (publ) är listat på First North Premier Growth Market vilket är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX Stockholm AB. Bolag vars aktier handlas på First North Premier Growth Market är inte skyldiga att följa samma regler som börsnoterade bolag, utan ett något mindre omfattande regelverk anpassat till företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission, +46 (0)8 –684 211 10, adviser@eminova.se