DRILLCON FLYTTAR HUVUDKONTOR OCH DET SVENSKA DOTTERBOLAGET TILL ÖREBRO

Drillcon har en betydande organisk tillväxt och har därför investerat i nya borriggar med den senaste teknologin. I takt med att verksamheten växer och flottan av nya borriggar ökar så har den nuvarande fastigheten med tillhörande verkstad blivit för liten. Drillcon ska kunna fortsätta tillväxtresan på befintliga och nya marknader och därför har beslutet tagits att flytta verksamheten till nya och större lokaler i Pilängens industriområde, Örebro. I anslutning till flytten av verksamheten kommer bolagets säte vid nästkommande stämma att föreslås bli Örebro.

• ”Efter nästan 60 år i samma lokaler är det dags för en ny milstolpe som innebär att Drillcon flyttar den svenska verksamheten och huvudkontor till en ny ort, Örebro. Med denna åtgärd får vi tillgång till nya ändamålsenliga lokaler och ett större upptagningsområde vid rekrytering av personal. Jag är glad att få vara med på Drillcons fortsatta resa på tillväxt där vi fortsätter att identifiera nya möjligheter till organisk tillväxt och nya geografiska marknader. Vidare att vi fortsätter att investera i ny teknik och automatiserade borriggar. ” säger Patrik Rylander, vd Drillcon AB

Nora 7 september 2021

Patrik Rylander,

VD & Koncernchef