DRILLCON NYA FINANSIELLA MÅL

I syfte att främja en fortsatt hållbar lönsamhet och skapa ett ökat aktieägarvärde har Drillcon beslutat att ändra sina finansiella mål med start år 2024.

De nya målen är:

• EBIT >10%
  • Starka finanser med soliditet> 35%
  • Skapa aktieägarvärde, utdelning minst 50% av redovisat resultat efter skatt.

Örebro 15 april 2024

Pressreleasen och ytterligare information kan inhämtas  https://www.drillcon.se/media/press-releases

Drillcon AB (publ), med dotterbolagen Drillcon Scandinavia AB, Drillcon Irland Ltd, Drillcon Iberia SA och Drillcon Norway AS, utför prospektering- och raiseborrning inom gruv- och anläggningsindustrin, i Norden, Iberiska halvön och Europa.