Drillcon raiseborrar åt Boliden

Drillcon AB, listat på First North Premier, har via sitt svenska dotterbolag Drillcon Core AB

erhållit två kontrakt för raiseborrning av Boliden i Kankberg- respektive Renströmsgruvan. Kontrakten omfattar två schakt i Kankberg och tre i Renström med option på ytterligare schakt i båda gruvorna. Projektet i Kankberg startades under våren och till Renström mobiliserades utrustningen i slutet på juni. Projekten säkrar beläggning för två av Drillcons flotta på elva raiseborrmaskiner en bit in på 2016 och ännu längre om optionen utnyttjas.

– Boliden har sedan länge varit en viktig kund för Drillcons kärnborrningsverksamhet tack vare sitt omfattande prospekteringsarbete. Det gläder oss att vi nu även fått förtroendet att utföra raiseborrning åt Boliden och ser fram emot ett gott samarbete även inom det området, säger Mikael Berglund VD på Drillcon AB.

Mikael Berglund, VD

E-post: mikael.berglund@drillcon.se

WEB: www.drillcon.se

Certified Adviser på OMX First North:

Remium Nordic AB

Kungsgatan 12 - 14

www.remium.se

Drillcon AB (publ), med dotterbolagen Drillcon Core AB, Drillcon Iberia SA och Suomen Malmi Oy, utför kärn- och raiseborrning inom gruv- och anläggningsindustrin, med Norden och den Iberiska halvön som huvudmarknader. Koncernens nettoomsättning uppgick till ca 308 Mkr under 2014.

Drillcon AB (publ) är listat på First North vilket är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX Stockholm AB. Bolag vars aktier handlas på First North är inte skyldiga att följa samma regler som börsnoterade bolag, utan ett mindre omfattande regelverk anpassat till företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB.