• Drillcon/

DRILLCON SLUTER ETT BORRKONTRAKT MED TRAFIGURA MINING GROUP – MATSA SOM MOTSVARAR ETT VÄRDE MELLAN 240-260 MKR

Trafigura Mining Group – Matsa, Magdalena i Spanien har slutit ett ramavtal rörande raiseborrning med Drillcon Iberia SA. Avtalet motsvarar ett värde mellan 240-260 Mkr om det avropas i sin helhet och gäller över en period om fyra år. Arbetet enligt avtal påbörjas direkt.

• ”Trafigura Group-Matsa Mine är, och har under flera år varit en mycket viktig kund till Drillcon Iberia. Vi är mycket glada att vi har fått förtroende med ett nytt längre avtal över en period om fyra år. Avtalet ger en långsiktig hög produktionsvolym och vi ser det som en kvittens på att man är nöjd med den kompetens och service vi tillför deras produktion.” säger Patrik Rylander vd på Drillcon AB.

(Bakgrund; Trafigura Mining Group har verksamhet i Europa, Latinamerika och Afrika. Matsa Mine (Aguas Teñidas) lokaliserat i Spanien är gruppens största producent av koppar, zink och bly.)

Nora 07 september 2020

Patrik Rylander,

VD & Koncernchef, Drillcon AB

Pressreleasen och ytterligare information kan inhämtas www.drillcon.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Drillcon AB (publ) ska offentliggöra enligt Europaparlamentets och rådets förordning (596/2014/EU) om marknadsmissbruk (MAR). Informationen lämnades genom ovanstående persons försorg för offentliggörande den 07 september kl 10.00 (CET). Detta pressmeddelande, liksom ytterligare information om Drillcon AB, finns tillgänglig på www.drillcon.se.