Drive-IT erhåller genombrottsorder i Tyskland

Report this content

Drive-IT erhåller genombrottsorder i Tyskland Drive-IT, som utvecklar och levererar telematiklösningar för fordon, har fått sin första internationella order. Ordern avser system för hantering av bilpooler. Köpare är teilAuto-Halle, som tillsammans med StattAuto Berlin är Tysklands största organisation inom car sharing. - Vi ser ordern som ett genombrott på den tyska marknaden och som en bekräftelse på att våra produkter har en ledande ställning för administration av bilpooler och fordonsflottor. Tyskland, som står för 42 miljoner av Europas totalt 172 miljoner personbilar, är en av de absolut viktigaste marknaderna för våra produkter, säger Magnus Greko, VD för Drive-IT. Europalanseringen av Drive-IT:s telematiklösning för administration av bilpooler och fordonsflottor inleddes på CeBIT-mässan i mars i år. Sedan tidigare har Drive-IT kontrakt med Statoil för leveranser på de skandinaviska marknaderna. Ordern från teilAuto-Halle och StattAuto Berlin innebär att tyska bilpooler för första gången väljer att sköta fordonsadministrationen med hjälp av en avancerad telematiklösning. Bilpooler och car sharing har stor potential, då det är en av lösningarna på trafikproblemen i Europas biltäta städer. Drive-IT:s telematiksystem förenklar administrationen av bilpooler, vilket bidrar till att göra bilpooler attraktiva för såväl företag som privatpersoner. - En jättemarknad håller på att öppnas vid sidan om de traditionella bilpool- och hyrbilsföretagen. Det är privata företag som tar bort tjänstebilar till förmån för bilpoolsfordon. När tjänstebilarna ersätts blir skattelättnaderna betydande, både sociala avgifter och förmånsbeskattning elimineras. Dessutom används företagens fordon mer effektivt, fortsätter Magnus Greko. För mer information: Magnus Greko, VD Drive-IT Telefon: 0705-58 45 91 E-post: magnus.greko@driveit.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/29/20010529BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/29/20010529BIT00340/bit0002.pdf