Drop IT avtalar med Örebro Läns Landsting om webbpubliceringsverktyg

Report this content

Drop IT avtalar med Örebro Läns Landsting om webbpubliceringsverktyg Örebro läns landsting har nu upphandlat webbpubliceringssystem och skrivit avtal med Drop IT AB för leverans av publiceringsverktyget EPiServer. Avtalet innebär att Drop IT förstärker sin position som leverantör av funktionella intranät och Internetsystem baserade på standardiserade Content Management verktyg. Drop IT kommer att medverka vid implementation av systemet, omstrukturering av landstingets intranät och Internet samt utbildning av tekniker och redaktörer. Drop IT är ett svenskt företag som utvecklar Intranät, Internetsystem och portaler främst baserade på standardiserade plattformar och produkter. Drop IT har funnits sedan 1996 och består idag av projektledare, systemutvecklare och konsulter. Drop IT är idag sveriges största EPiServerpartner. Bland Drop ITs kunder återfinns IBM, Skandia, Telia, CAP Gemini Ernst & Young, IHM Business School, Landsting, Delfi Marknadspartner, Europolitan Vodaphone, Celero Support, ENIRO, K-World, EU-Supply, SAS Institute, Baxter Medical, Ung företagsamhet, Senaten Interactive Academy, Sollentuna församling, Johnson Controls, AdLINK, Din Del, QBranch, Spray, FöreningsSparbanken, Bilia, PRV bolag, Länsförsäkringar, SCB samt kommunerna Lindesberg, Lerum, Mölndal, Stenungsund och Gnesta. I koncernen ingår dotterbolagen Superform AB, Interactive Meeting Sweden AB och GS2 Webhosting AB. EPiServer är ett svenskutvecklat och tredje generationens webbpubliceringsverktyg med vilket medarbetare enkelt kan underhålla webbplatser från en vanlig webbläsare - var man än befinner sig, utan programmering eller experthjälp. Fördelarna med att använda ett webbpubliceringsverktyg är att även icke-tekniska medarbetare kan bidra till att uppdatera webbinformation. Funktioner som inline-editor och det innovativa behörighetssystemet har gjort att EPiServer vunnit Microsofts pris för "bästa applikation", och intagit ställningen som ett av Sveriges mest sålda webbpubliceringsverktyg. För ytterligare information: Jesper Nyhlin, VD, tel 08-506 556 02, 0709-607080, e-mail: jesper.nyhlin@dropit.se Anders Runhem, Försäljningschef, tel 08-506 556 01, 0709-908070, e-mail: anders.runhem@dropit.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/28/20010828BIT01080/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/28/20010828BIT01080/bit0002.pdf