Drop IT förvärvar Superform

Report this content

Drop IT förvärvar Superform Konsultbolaget Drop IT har lagt ett bud på mjukvaruföretaget Superform. Budet har accepterats av ägare till mer än 90 % av SuperForms aktier. Betalning sker genom en nyemission i Drop IT. Efter förvärvet kommer koncernen att ha 25 anställda och omsätta 26 miljoner kronor. Förvärvet innebär att marknaden får tillgång till skräddarsydda lösningar för digitala blanketter. Användningen av digitala blanketter ökar såväl i storföretagen som i den offentliga sektorn. Detta som en följd av effektiviserings- och rationaliseringssträvanden. "Genom förvärvet förstärker vi vår satsning på att leverera internet- och intranetbaserade kundlösningar byggda på standardprodukter" säger Jesper Nyhlin, VD för Drop IT. Drop IT bildades i november 1996 och arbetar idag i huvudsak som konsulter inom Internetutveckling. Detta innefattar projektledning, strategi, system och applikationsutveckling. Bland Drop ITs kunder återfinns IBM, Skandia, Telia, CAP Gemini Ernst & Young, IHM Business School, Landsting, Delfi Marknadspartner, Europolitan Vodaphone, Celero Support, ENIRO, K-World, EU-Supply, SAS Institute, Baxter Medical, Ung företagsamhet, Senaten Interactive Academy, Sollentuna församling, Johnson Controls, AdLINK, Din Del, QBranch och Spray. I koncernen ingår sedan tidigare dotterbolagen Interactive Meeting Sweden AB och GS2 Webhosting AB. SuperForm AB utvecklar och säljer effektiva och framtidsäkra lösningar för användargränssnitt och "intelligenta" digitala blanketter som kan publiceras på intranet och Internet. Publicering kan även ske till PDA:er, WAP-telefoner och användas oberoende av datortyp, operativsystem eller browser. Superform har flera stora kunder inom både privata och offentliga sektorn som t.ex. FöreningsSparbanken, Bilia, PRV bolag, Länsförsäkringar, SCB samt kommunerna Lindesberg, Lerum, Mölndal, Stenungsund och Gnesta. För ytterligare information: Jesper Nyhlin, VD Drop IT AB, tel 08-506 556 02, 0709-607080, e-mail: jesper.nyhlin@dropit.se Anders Runhem, VD Superform AB, tel 08-506 556 01, 0709-908070, e-mail: anders.runhem@dropit.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/19/20010719BIT00010/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/19/20010719BIT00010/bit0001.pdf