Drop IT utvecklar utbildningsportal åt IHM Business School

Report this content

Drop IT utvecklar utbildningsportal åt IHM Business School Drop IT ansvarar för drift och utveckling av IHM Business Schools utbildningsportal. Portalen ger lärare och elever en mötesplats för nätverksbyggande och utbyte av information och kunskap. Drop IT har ökat portalens kapacitet, samt utvecklat en utbildningsmodul för IHM. IHM Business School bedriver affärsutbildningar för yrkesverksamma som vill utvecklas inom näringslivet. Eftersom många studerar parallellt med sitt arbete, har IHM länge satsat på att nå sina studenter via nätet. Drop IT har skapat en enhetlig teknisk plattform för IHMs utbildningsportal, baserat på webbpubliceringsverktyget EPiServer. Genom en utökad kapacitet och utvecklade funktioner för utbildning, kan stor del av undervisningen ske via nätet. Drop IT har även integrerat plattformen med IHMs affärssystem, för en enklare uppdatering och samordning av information. IHMs utbildningsportal skapar ett nätverk mellan cirka 2 500 elever, 200 lärare och 19 000 före detta elever. Den fungerar som en informations- och kunskapsbank, där varje enskild elev får tillgång till uppdaterad och individanpassad information, om kurser, examensuppgifter och förtester via nätet, så kallade duggor. De före detta eleverna får även tillgång till särskilda förmåner, erbjudanden och seminarier. - Nätet är vårt viktigaste forum för att nå ut till våra intressenter och via EPiServer går det snabbt och lätt att ändra och lägga ut information på vår webbplats. Utbildningsmodulen från Drop IT förverkligar vår vision om att effektivisera utbildningen genom att bedriva delar av den via Internet. Genom ökad kapacitet kan 2 500 elever samtidigt skriva sin dugga via nätet. För närvarande bedriver två av våra klasser en del av utbildningen via Internet - och fler kommer det att bli, säger Anna Hagneqvist, webbmaster på IHM Business School. För ytterligare information: Jesper Nyhlin, VD, Drop IT, tel 08-506 556 02, 0709-60 70 80 e-post: jesper.nyhlin@dropit.se Anna Hagneqvist, webbmaster, IHM Business School, tel 031-335 20 05 e-post: anna.hagneqvist@ihm.se Om Drop IT Drop IT levererar avancerade IT-lösningar, programvaror och koncept för att stödja företag och organisationer att skapa effektiva och profilerade IT-miljöer. Drop IT bildades i november 1996 och består idag främst av projektledare, systemutvecklare och konsulter. I koncernen ingår dotterbolagen Superform AB, Interactvive Meeting Sweden AB och GS2 Webhosting AB. Bland Drop ITs kunder återfinns Cancerfonden, Respons, Cap Gemini, Ernst & Young, IHM Business School, Baxter Medical, Vodafone, Din Del, och SAS Institute samt ett flertal kommuner och landsting. För vidare information besök: www.dropit.se Om IHM Business School IHM Business School utvecklar och genomför affärsutbildningar för yrkesverksamma inom områdena marknadsföring, ekonomi, affärskommunikation, ledarskap, nyckelkundsbearbetning, projektledning, varumärkesutveckling och affärsstyrning. De resurser som IHM erbjuder marknaden utgörs av en kompetent lärarkår, kunnig personal samt en ändamålsenlig och modern utbildningsmiljö. Lärarna är inte fast anställda på IHM utan har sin dagliga gärning ute i näringslivet, antingen i form av stabs- eller linjebefattningar eller som konsulter, vilket innebär att de kan ta med sig verkligheten in i lektionssalen. Lärarna är också en del av det kontaktnät som eleverna skapar under studietiden på IHM. IHM genomför även skräddarsydda utbildningsprogram för företag, organisationer och branscher och har en omfattande Alumniverksamhet. För mer information besök www.ihm.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/06/20020606BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/06/20020606BIT00070/wkr0002.pdf