Techbolaget Droshi rekryterar ytterligare en stjärna!

Report this content

Daniel Thor tidigare Head of Group IT för Qliro Group har börjat hos dropshippingföretaget Droshi som CTO.

Daniel som tidigare varit inom Qliro Group i 10 år och på egen begäran avslutat sin anställning för att åka ut och resa, går nu vidare till dropshippingföretaget Droshi. Han började sin karriär hos Tretti.se och var med och byggde upp sidan från grunden och har sett bolaget gå till över 800 miljoner i omsättning. Nu vill han göra om resan tillsammans med Droshi.

“Det ska bli riktigt kul att tillsammans med de övriga i teamet vara med att ta Droshi till nästa nivå och bygga en plattform i världsklass!” – Daniel Thor

Dropshippingföretaget lockar onekligen till sig många talanger.

Nyligen rekryterade Droshi även Martin Sigel, CFO för ett globalt logistikföretag som också har valt att investera samt ta en styrelsepost i det svenska e-handelsbolaget.

“The business model will add value for all business partners and make their lives easier. The business plan has been prepared with thorough market analysis and a clear and concrete strategy. Finally, the proof of concept has already been delivered and is visible to the market” – Martin Sigel

Grundarna Marco Real och Jonas Salminen var nyligen i Silicon Valley i en månad då de blev utvalda till Tinc:s acceleratorprogram i Palo Alto. En av deras mentorer från programmet, Sean Percival, har också han valt att gå in i Droshis styrelse. Droshi bygger ett ”dream team” för sin kommande expansion ut i Europa.

Droshi är just nu aktiva med en ny crowdfundingrunda på Fundedbyme.com som stänger imorgon. De har redan fått in över 250 investerare och närmre 4,5 miljoner kr. Som ett sista steg i sin kampanj livestreamade de direkt från kontoret i Sundbyberg i torsdags 26/4. Du kan se alla klipp här: https://www.facebook.com/droshiSE/

Temat var ”As an entrepreneur…” där VD & grundare Jonas Salminen gör galna och äckliga saker live för att göra en poäng relaterat till entreprenörslivet.

Vill du bli en del av det som kallas för ”framtidens e-handel” kan du göra det direkt här:

Se länkar för mer information
Martin Sigel: https://www.linkedin.com/in/martin-sigel-8118b531/
Daniel Thor: https://www.linkedin.com/in/danielthor/