Drott hyr ut i centrala Stockholm och Kista

Drott hyr ut i centrala Stockholm och Kista Linklaters Advokatbyrå flyttar sitt Stockholmskontor med ca 250 anställda till "Kungstrappan" i centrala Stockholm. Drott bygger f n om kvarteret Stuten 17+12 (Regeringsgatan/Oxtorgsgatan samt Kungsgatan) till främst kontor och butiker. Därutöver har Drott nyuthyrt 5 000 kvm i Kista. Linklaters - landets tredje största advokatbyrå - har tecknat ett 8- årigt avtal för 6 500 kvm plus option på ytterligare yta. Inflyttning 1 januari 2004. "Kungstrappan" ägs av Drott och ingår i ett projekt tillsammans med kommunen att skapa en ny förbindelse mellan Kungsgatan och Regeringsgatan. Färdigställt får kvarteret nästan 3 000 kvm butiker och över 9 000 kvm kontor. F n är totalt 9 200 kvm kontrakterat. Marknadshyran för bra lokaler i området är 4 000 - 4 500 kr per kvm. I Kista (Färöarna 1) har Flextronics hyrt 2 900 kvm och Kevab 2 300 kvm plus option på ytterligare yta. Kontrakten löper på 5 respektive 3 år och kontraktsnivån är högre än tidigare avtal i fastigheten. Färöarna 1 har ett mycket centralt läge i Kista och 23 000 kvm upprustas nu successivt med konferensanläggning, ny entré, bemannad reception m m. Drott kan erbjuda ytterligare lokaler i sammanhängande plan i fastigheten. Drott AB (publ) Ytterligare information: Peter Wågström, VD Drott Projekt & FM, telefon 08-769 37 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/15/20021015BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/15/20021015BIT00180/wkr0002.pdf