Drott offentliggör idag tre publikationer

Drott offentliggör idag följande publikationer 1. Årsredovisning 2004 2. Noteringsprospekt för aktierna i Bostadsaktiebolaget Drott 3. Företagspresentation Fabege Publikationerna finns tillgängliga på www.drott.se samt kommer att distribueras till samtliga direktregistrerade aktieägare och andra som anmält intresse att få ekonomisk information avseende Drott med början den 8 mars 2004. Publikationerna kan beställas genom att ringa till Drotts aktieägarservice på telefon 020-65 66 00. Den engelska versionen av Noteringsprospektet blir tillgängligt i slutet av vecka 12 och de övriga publikationerna blir tillgängliga i slutet av vecka 13. Ordinarie bolagsstämma i Drott AB Ordinarie bolagsstämma i Drott AB (publ) hålls tisdagen den 30 mars 2004 kl 16.00 i Polstjernan Konferens, Sveavägen 77, Stockholm. Kallelsen innehåller ett stort antal beslutsärenden. Huvudförslagen är en uppdelning av koncernen i två bolag - Bostads AB Drott och Fabege AB - samt överföring av 3,3 Mdr till aktieägarna genom inlösen. Teknik för uppdelning och överföring i sammandrag (förslag): Fyra aktier i Drott AB (publ) per 2004-03-30 1) ger vederlagsfritt en aktie i Bostads AB Drott (publ) Drott AB (publ) namnändrar till Fabege AB (publ) Fyra aktier i Fabege AB (publ) per 2004-04-22 2) berättigar till inlösen av en aktie för 150 kr kontant. Exempel för en aktieägare som idag äger 400 aktier i Drott AB Om bolagsstämman beslutar enligt styrelsens förslag, och aktieägaren utnyttjar det frivilliga inlösenerbjudandet, kommer den som idag äger 400 aktier i Drott AB att äga: Efter utdelning av Bostads AB Drott: · 100 aktier i Bostads AB Drott (noteras på Stockholmsbörsens O- lista den 6 maj 2004) · 400 aktier i Fabege AB (f d Drott AB) Efter utdelning av Bostads AB Drott och inlösen av aktier i Fabege AB (fd Drott AB): · 100 aktier i Bostads AB Drott (noteras på Stockholmsbörsens O- lista den 6 maj 2004) · 300 aktier i Fabege AB (f d Drott AB) · 15 000 kr kontant (likvid för inlösen, utbetalas i slutet av juni) Kommande information Förutsatt bolagsstämmans beslut kommer en informationsbroschyr om inlösenerbjudandet att distribueras till aktieägarna i början av maj. Drott AB (publ) Anders Böös Verkställande direktör Frågor besvaras av: - Drotts aktieägarservice, 020-65 66 00 - Drott AB, 08-769 30 21 (Helena Stångberg Carlsson) 1) Fr o m 2004-03-31 noteras aktien exkl utdelning av Bostads AB Drott, avstämningsdag 2004-04-02 2) Fr o m 2004-04-23 noteras aktien exkl inlösenrätt, avstämningsdag 2004-04-27 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/08/20040308BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/08/20040308BIT00180/wkr0002.pdf