Fatburen hyr ut 2 000 kvm till Brann Patentbyrå

Fatburen hyr ut 2 000 kvm till Brann Patentbyrå Det stora pågående kontorsprojektet Fatburen på Södermalm i Stockholm har hyrt ut ett våningsplan om 2 000 kvm till Brann Patentbyrå till ett hyresvärde om 31,5 Mkr. Fatburen samägs av fastighetsbolagen Drott AB (publ) och Atrium Fastigheter. Projektet Fatburen, den stora om- och tillbyggnaden av Konsums tidigare industrianläggning på Södermalm i Stockholm, startade 2001 och löper enligt plan. Arkitekt är Gert Wingårdh. "Fatburen är ett av Stockholms intressantaste projekt just nu. Planlösningen erbjuder stor flexibilitet och den spännande arkitekturen tilltalar många", säger Jan Ahlinder, VD för KB Fatburssjön 5. Avtal har nu tecknats med Brann Patentbyrå, som är en av Sveriges snabbast växande patentbyråer. Inflyttning sker i september 2004. Hyresavtalet löper till år 2010 och har ett totalt hyresvärde om 31,5 Mkr. Tidigare har också Skattemyndigheten i Stockholm tecknat avtal om cirka 28 000 kvm. Skattemyndigheten flyttar in i två etapper - dels under sommaren 2003 (etapp 1) och dels till kommande årsskifte (etapp 2). Brann Patentbyrå flyttar in i etapp 3 som successivt blir inflyttningsklar under juli - december 2004. Av Fatburens knappt 45 000 kontorsyta är nu 30 000 kvm uthyrd. Atrium Fastigheter AB och Drott AB (publ) genom KB Fatburssjön 5 Kontaktpersoner: Jan Ahlinder, VD KB Fatburssjön 5 (telefon 08-506 004 03), eller Staffan Zilling, VD Brann Patentbyrå (08-429 10 17). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/27/20030826BIT00880/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/27/20030826BIT00880/wkr0002.pdf