Hyresgästföreningen flyttar till Globen City

Hyresgästföreningen flyttar till Globen City Globen City får nya hyresgäster när Hyresgästföreningen Region Stockholm flyttar 170 medarbetare från Fridhemsplan till Globen City, Stockholm. Hyresgästföreningen Region Stockholm lämnar de egna lokalerna på Kungsholmen och flyttar verksamheten till Globen City. Hyresgästföreningen hyr totalt 2 900 kvm i fastigheten Arenan 2 från och med 1 mars 2004. Hyresavtalet löper till 2011 och har ett totalt hyresvärde om cirka 40 Mkr. "Vi har tittat på allt från Sundbyberg till Farsta strand under ett par års tid", berättar Hyresgästföreningens internkonsult, Göran Svensson, som har ansvarat för flytten. "Skälet till att vi valde Globen City är att vi här hittade prisvärda lokaler som ändå är centralt belägna." Globen City genom Drott AB (publ) Kontaktpersoner: Tomas Krywult, Globen City (telefon 08-769 33 22), eller Göran Svensson, Hyresgästföreningen Region Stockholm (08-507 06 000). I Globen City finns cirka 10 kontorsbyggnader med 100 000 kvm kontorslokaler. Här finns också köpcentret Globen Shopping med mer än 60 butiker, serviceinrättningar och restauranger. Närhet till T-bana, tvärbana och buss samt parkeringsgarage med 2 000 platser gör Globen City till ett mycket attraktivt kontorsområde. Kontorsfastigheterna i Globen City ägs för närvarande av fastighetsbolaget Drott AB (publ) men har under 2003 sålts till Whitehall - en öppen fastighetsfond som förvaltas av Goldman Sachs. Whitehall kommer att tillträda fastigheten senare under hösten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT00330/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT00330/wkr0002.pdf