Atmosfärsvatten på 33-listan 2021

Report this content

Atmosfärsvattenföretaget Drupps finns för andra gången med på 33-listan, en årlig rankning av Sveriges mest lovande nystartade teknikföretag med potential att nå en bolagsvärdering av en miljard dollar som publiceras av NyTeknik.

–Vi är stolta över att Drupps finns med på den här prestigefulla listan även i år och vi njuter av uppmärksamheten och legitimiteten som det ger till hållbar och skalbar produktion av atmosfärsvatten, vilket vi tror kommer att spela en allt större roll i samhällets omställning till hållbar vattenförsörjning som ligger framför oss, säger Peter Silfwerbrand, VD på Drupps.

Detta är andra gången som Drupps deltar på 33-listan som syftar till att lyfta fram svenska nystartade teknikbolag med potential att nå en värdering på en miljard dollar och som publicerades i NyTeknik den 21 oktober. Andra företag som tidigare förekommit på listan inkluderar numera välkända företag som Spotify (musikstreaming), Einride (förarlösa lastbilar) och iZettle (fintech).

–Vatten är som alla vet en enorm marknad globalt och ny hållbar vattenteknologi som förväntas göra ett avtryck där, som exempelvis Drupps med sin modell för skalbar produktion av atmosfäriskt vatten med hjälp av termisk energi, förväntas såklart även nå värderingar i nivå med bolag i andra industrier som står inför en förflyttning mot ökad hållbarhet, som till exempel förnyelsebar energi eller foodtech, säger Peter Silfwerbrand.

Länkar/Bilagor:

För mer information, kontakta gärna

Peter Silfwerbrand, VD, 070-652 35 53, peter.silfwerbrand@drupps.com

Om Drupps

Drupps är ett svenskt vatteninnovationsföretag som utvecklar skalbara och kostnadseffektiva system för hållbar vattenproduktion från atmosfären med syftet att minska användningen av icke-hållbara vattenkällor.

Drupps System installed in desert with solar power

Peter Silfwerbrand, VD, 070-652 35 53, peter.silfwerbrand@drupps.com

Taggar: