Drupps en av 33 bästa startups

Report this content

Drupps tilldelades en plats på 33-listan 2019, en årlig listning av Sveriges 33 mest lovande startups som publiceras av Affärsvärlden och NyTeknik. Tidigare framgångsrika företag som funnits på listan är Spotify, Mojang och iZettle.

–Vi är ärade av att erkännas som en av Sveriges mest lovande startups 2019. Vi tror att atmosfären kommer att spela en viktig roll i lösningen av den globala vattenkrisen och det här är ett kvitto på att det verkar finnas andra som tror på oss som bolag också, säger Jonas Wamstad, medgrundare av Drupps.

Syftet med 33-listan är att ge skjuts åt och synliggöra startups med de största potentialerna att bli Sveriges nästa enhörningar vars definition är en startups med med en marknadsvärdering på minst en miljard dollar.

Jonas Wamstad

CMO, Co-Founder
+46-(0)70-867-1138
jonas.wamstad@drupps.com

Drupps är ett svenskt vatteninnovationsföretag som utvecklar storskaliga och kostnadseffektiva system för vattenproduktion från atmosfären med syftet att minska användningen av icke-hållbara vattenkällor.

Taggar: