Drupps rekryterar ny ordförande

Report this content

Atmosfärsvattenbolaget Drupps har rekryterat Torgny Hellström som ny styrelseordförande. Hellström är sittande styrelseordförande i två andra börsbolag och är en strategisk förstärkning för bolaget som leder en snabbt växande global industrigren.

–Jag ser fram emot att vara med på den här resan där vi öppnar upp atmosfären som en hållbar vattenkälla för industrier över hela världen för att motverka vattenbrist, och på samma gång skapa en helt ny gren inom vattenindustrin, säger Torgny Hellström, styrelseordförande i Drupps.

Hellström har mångårig och gedigen erfarenhet av affärer av den typ som Drupps har. Han har bland annat varit VD för börsnoterade Anoto Group och är idag styrelseordförande i börsnoterade Starbreeze och Precise Biometrics, med flera. Hellström är född 1958 och har en jur kand från Stockholms universitet.

Peter Silfwerbrand
+46-(0)70-652-3553
peter.silfwerbrand@drupps.com

Drupps är ett svenskt vatteninnovationsföretag som utvecklar skalbara och kostnadseffektiva system för hållbar vattenproduktion från atmosfären med syftet att minska användningen av icke-hållbara vattenkällor.