Tysklands ambassadör besökte Drupps

Report this content

Tysklands ambassadör i Sverige Dr Anna Prinz besökte Drupps I Uppsala den 17 juni tillsammans med landshövding Göran Enander och fick tillfälle att se en demonstration av Drupps världsledande system för atmosfärisk vattenproduktion.

–Vi är hedrade av att för ambassadören ha fått tillfälle att demonstrera Drupps modell för skalbar produktion av hållbart och rent vatten från atmosfären, och för intresset för vår teknologi som visas av Tyskland, ett global ledare inom effektiv industriteknologi, säger Peter Silfwerbrand, VD Drupps.

Tysklands ambassadör I Sverige, Dr Anna Prinz, gjorde ett officiellt besök hos Drupps i Uppsala den 17 juni tillsammans med landshövding Göran Enander för att med egna ögon få se Drupps världsledande system för skalbar atmosfärisk vattenproduktion, och fick en demonstration av hur system fungerar samt tillfälle att dricka vattnet.

–Den snabba utvecklingen av vattenbrist globalt gör att vattenfrågan klättrar på den politiska agendan, och vi är övertygade om att skalbar atmosfärisk vattenproduktion kommer att spela en allt viktigare roll i samhällets omställning till mer hållbar vattenförsörjning, säger Peter Silfwerbrand.

Germanys Ambassador to Sweden visited Drupps in Uppsala

Links/Attachments

För mer information kontakta gärna

Peter Silfwerbrand, VD, +46-(0)70-652 35 53, peter.silfwerbrand@drupps.com

Om Drupps

Peter Silfwerbrand
+46-(0)70-652-3553
peter.silfwerbrand@drupps.com
Drupps är ett svenskt vatteninnovationsföretag som utvecklar skalbara och kostnadseffektiva system för hållbar vattenproduktion från atmosfären med syftet att minska användningen av icke-hållbara vattenkällor.

Taggar: