Drutt Corporation och mCentric tecknar partneravtal

Report this content

Drutt Corporation och mCentric tecknar partneravtal Svenska Drutt Corporation, marknadsledande leverantör av mjukvara för tjänsteintegration och innehållspresentation i mobiltelefoner, och spanska mCentric, en ledande leverantör av mobila tjänsteplattformar, har ingått partnerskap för att integrera Drutts renderingsprodukt i mCentrics BlackWidow Service Delivery Platform. Syftet är att erbjuda mobiloperatörer en komplett lösning för mobila datatjänster Genom att inkludera Drutt Rendering garanteras optimal presentation av alla typer av tjänster och applikationer i alla typer av mobiltelefoner. Detta kompletterar funktionaliteten i högpresterande BlackWidow Service Delivery Platform mycket väl. BlackWidow erbjuder bl.a. routing, stöd för mobila betalningar, statistik, rapportering och ett anpassat gränssnitt för systemadministration. Jonas Wilhelmsson, marknadschef på Drutt Corporation, säger att "vi ser samarbetet med mCentric som ett utmärkt sätt att kunna erbjuda mobiloperatörer ett brett utbudet av produkter som täcker samtliga behov för att hantera mobila datatjänster. Dessutom innebär partnerskapet med mCentric en bra möjlighet för oss att ytterligare stärka vår position på den spanska marknaden." mCentrics VD, Kevin Daly, tillägger: "Partnerskapet med Drutt innebär att vi kan leverera marknadens bästa lösning för tjänsteanpassning och presentation i mobiler, medan vi fokuserar på vårt kärnområde - en tjänsteplattform och utvecklingsmiljö med all nödvändig funktionalitet för att kunna skapa mobila tjänster. Allt från nedladdning av spel, ringsignaler och video till meddelandetjänster och communities." För ytterligare information, kontakta: Drutt Corporation Jonas Wilhelmsson, Marknadschef E-mail: jonas.wilhelmsson@drutt.com Tel: 070 655 1321 Web: www.drutt.com mCentric John Salisbury, Marknadschef E-mail: john.salisbury@m-centric.com Tel: +34 91 277 0300 Web: www.m-centric.com Drutt Corporation är ett svenskt, ledande, mjukvaruföretag och lösningsleverantör av infrastruktur för mobila tjänster. Drutts produkter täcker ett brett utbud av komponenter i en mobil tjänsteplattform, inklusive meddelandehantering, terminalanpassning och integration av tjänster och applikationer. Drutt har växt under lönsamhet och har i dagsläget ett 20-tal internationella operatörer som kunder, bl.a. alla Vodafone live! portaler globalt. Se http://www.drutt.com för ytterligare information mCentric är ett mjukvaru- och tjänsteföretag vars vision är att erbjuda mobiloperatörer en integrerad tjänsteplattform för att skapa, distribuera och administrera mobila datatjänster. Företaget har aktiviteter på tre kontinenter och arbetar med välkända operatörer som Vodafone, Telefónica Móviles, MTN och Digitel. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/02/20040129BIT20770/wkr0004.pdf